Knyttet skrev:
Enligt de nyare rönen som jag skrev om så tar man inte den ranghöga platsen, den får man om man förtjänar den :)

Jag kan ibland inte låta bli att gå fram o be att få hälsa på främmande hundar :) Särskilt om jag ser en cavalier king charles spaniel eftersom jag är så kär i såna sen jag hade en själv. Och ser jag nån ras jag inte känner igen eller nån skojig blandras så blir jag ofta så nyfiken att jag måste fram o fråga om hunden och då kan det ju ofta bli att jag också hälsar på den.

Cesar Millan är ju rätt så omdiskuterad bland hundmänniskor. Många är inte imponerade av hans metoder. Men att utstråla lugn och dominans tror jag också på. Eller kanske snarare lugn + att man försöker utstråla att man är den som tar hand om situationen . Men det blir ju samma sak som att utstråla ledarskap. Men det är ju mest viktigt med ens egen hund, inte med andras tycker jag.

Jag håller med... Men som han Cesar gör, visar ägarna knep, det är ju det som är så häftigt, små löjliga knep för att få ägarna ranghöga istället för hunden.. ;) Så visst kan man både utstråla och lära sig knepen.. Mycket verkar hända på den psykologiska fronten både för människor och djur.. Mycket spännande.. ;)

Jag måste hälsa på Basenji av samma anledning.. :D