Katharina skrev:Jag tror att Fiddan satte huvudet på spiken!!! Hundar är inte en allmän tillgång som alla har rätt att bara ta i eller leka med... Hundar är en familjemedlem precis som ens barn.. De lär sig hur främmande människor brukar bete sig och tack och lov har de överseende med våran kladdiga påflugenhet.. Men ibland är hunden inte lika psykiskt stabil på grund av olika saker och då händer något...
Man ska bete sig mot hundar som man gör mot andra främmande människor, de är inga nallebjörnar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
Men vem är är det i familjen som bestämmer vem som får ta på vem då?
bestämmer min pappa vilka tjejer som får komma hem till mig på vitt vin och räkor?:D
eller är det jag?
Jag skulle aldrig springa fram till en okänd hund och klappa.. eller människo hona för då åker jag på stryk.
Men en 4 årig liten kille som ser en stor lurvig hund fast bunden utanför OBS (fd coop) kan få för sig att springa fram i all välmening.
Då kan du givetvis skylla på mina föräldrar inte har uppfostrat mig ordentligt, men 4 åriga barn tänker inte alltid innan de agerar.