jag gillar scalarer väldigt mycket, men det har inte gått vidare bra för mig att ha dem :( Om jag visste vad jag gjorde fel skulle det vara lättare.
Började med fyra st. En av dem var visst enögd upptäckte jag när jag kom hem från affären. Han hade lite svårare att ta för sig av mat och växte inte som de andra. Gissar att det var det som tog kål på honom till slut. Hittade honom flytande på sidan en dag och då fick det bli kniven. Men den första som dog var en som oförklarligt fick två sår på ena sidan. Såren växte tills jag fick nog och tog fram kniven. Ok, så då hade vi 2 scalarer kvar bara. 2 nya inköptes, en var väldigt vacker, helsvart och perfekt och en var en vitgul liten sak. Den svarta hittade vi efter en tid fastkilad bakom pumpen, till hälften uppäten. Tror att det var en olycka, mitt fel att filtret satt för långt in i hörnet så att han kunde fastna. Nu har vi tre scalarer, varav en är på fyllan som jag skrev tidigare. Så klart är den fulla den enda honan enligt vad jag tror.
Vad gör man? Är det dags att inse faktum att jag inte borde ha scalarer, eller ska jag köpa fler?