Knyttet skrev:
:) jag skrev ju att jag håller med dig om att vi hundägare gott kan få lite respekt vi också

Men tyvärr tycker jag inte att tillräckligt många hundägare tar tillräcklig hänsyn till hundrädda personer. Ett annat stort problem tycker jag är hundägare som inte tar hänsyn till andra hundägare. Det är skitjobbigt med alla lösa hundar som kommer farande fram till min kopplade hund.

Det är väl ingen särskilt stor uppoffring att gå ur vägen för hundrädda personer? Tycker det är helt och hållet upp till dem om de vill jobba på att bli kvitt rädslan eller ej

Nej det är sant, det är en del hundägare som inte bryr sig vare sig när det gäller andra hundägare eller dom hundrädda. Det är dom som ger oss vanliga hyggliga hundägare dåligt rykte, det är dom som förstör för oss.

Nej det är ingen större uppoffring att gå åt sidan för hundrädda för det gör jag ju redan, men det kan ju inte vara roligt för en hundrädd att behöva gå omkring & vara rädd hela tiden utifall att det skulle dyka upp en hund snart, det kan ju inte vara nyttigt för hälsan.
Det blir inte bättre med en massa förbud för att dom ska få sinnesfrid, det blir ju nästan diskriminering mot oss hundägare eftersom att hundägandet är en livstil för de flesta av oss med hund.

Hälsningar Anneth