Anneth skrev:

Jag kom att tänka på en sak, eftersom att vi hundägare måste ta hänsyn till andra hela tiden i alla lägen, varför kan då inte icke hundägarna försöka förstå & respektera att det faktiskt finns dom som gillar hundar, både stora & små hundar, och att även vi vill finnas till & få vara med våra hundar även på offentliga platser.

Det här med hundförbud får ju inte gå till överdrift, det blir ju en aning löjligt till slut om det skulle bli hundförbud inom vissa bostadsområden & sånt till exempel.

Bra sagt, jag håller med.

Anneth skrev:

Det kanske vore en ide att dom hundrädda gjorde ngt åt sina rädslor,så slipper vi hundfolk hela tiden gå på tå & hålla oss ur vägen utifall att det skulle dyka upp ngn som är rädd för hundar.

Skicka alla hundrädda på hundläger så att dom kommer över sina rädslor..

Nä men allvarligt? Det är är väl ändå att gå för långt!? Vi hundägare måste respektera att inte alla gillar hundar och att vissa är rädda. Jag ställer gärna upp med min snälla hund om någon som är lite rädd vill försöka komma över sin rädsla, men man kan inte tvinga folk. Tror inte att alla som är hundrädda har intresse av att bli kvitt den rädslan. De kanske inte är intresserade av hundar alls och fullt nöjda med att undvika dem.