Miina skrev:
Jag tycker det är jättesvårt att veta hur man ska rösta den här omgången! Ska man se "lek" som man själv ser det? Ska man se "lek" som det regelrätta lekandet, eller ska man räkna med allt som innefattar lek (=yngelvård e.t..c)?

Lek kan ju ses som något man leker (som barn leker) eller "fisksex", medan yngelvård, romspridning e.t.c. är ett resultat av lek.

Tycker det är jättesvårt! Det känns som om det slutar med att jag röstar efter fotots kvalitet istället, vilket är fel (som du Kjell redan påpekat).

Temat var ju "LEK" kort och gott, så någon närmare definition av temat så här halvvägs in i tävlingen vore ju inte rätt...

I tema-fototävlingar skall ju en bild både vara bra och passa in i temat. Personligen värdesätter jag också orginalitet högt.

Ställ dig frågan "Lek?" när du får fram varje bild, och är det enda du kommer på sedan något i stil med: "vadå lek?" så passar inte fotot in på temat, (iallafall enligt din association), och då förtjänar kanske den bilden ingen högre poäng av dig.

[color=red]Kjell Fohrmans sätt att peka ut bilder, att kommentera att hur medlemmar röstat och här skriva att si och så många bilder borde ha lägsta betyg, när han är arrangör av tävligen tycker jag är förkastligt, och får mig bara att vilja hoppa av tävlingen...[/color]