Jag har sett denna tråden flera ggr, men inte gittat diskutera i den..
Rottisar är underbara hundar och de blir präglade efter personen som ger dem en bestämmande pinne, att förbjuda rasen är löjligt och skrattretande.
Jag själv har blivit hundbiten ett antal gånger(inget allvarligt men ett bett är ett bett) och däribland tax, labbe, rottis och schäffer, skall vi inte förbjuda dessa raser med då de bits... Hundar har den instinkten de har fått sin mun att försvara sig med och för att visa att de bestämmer, det är där vi dumma människor kommer in och skall LEDA för att hålla dem i skick, slappnar man av som ägare så slappnar hunden av och den ger sig snabbt in på att LEDA flocken, kommer ngn utomstånde ja då är risken för skäll och bett.
Så det där med hundkörkort fallera med för det är ögonblicket då ägaren inte e uppmärksam då det händer.
Så koppel när man e ute och går, löplina eller högt staket på tomten, sen föräldrar som ser efter sina barn med som bara rusar fram till den snälla fina nalleliknande hunden och om alla tänker "hunden är ett vilt djur och djup där inne finns det kvar# så blir nog allt bra.
Tack för mig