NattDimma skrev:
Batski: Jag tror att det är en Zebra botia som jag har, alltså en Botia Striata.

Okej då får jag köpa 3 till så att dom trivs, det blir inte för trångt för dem i ett 60 liters tillsammans med 6 corysar också?

Hmm, problemet är att 60 liter är något för lite för botia striata överhuvudtaget [:o]

NattDimma skrev:
Jag hade kampfisk tillsammans med platysar förut och det funkade fint. Men vi får se hur jag gör, jag kanske nöjer mig med mina botior, corysar, en kampfisk hane och tetror.

Ja det är givetvis lite individuellt.

NattDimma skrev:
Okej vad synd, för jag vill inte få en massa alger i mitt kar, emn jag aksnke kan ha två sånna stora snäckor dom äter väl rester och alger. Det är sånna små snäckor som uppkommer i karet ibland som jag inte vill ha där, jag tycker det blir att se så ovårdat ut med massvis av små snäckor på glaset.

Ja räkor vill min pojkvän ha, men dom äter väl inte upp mina guppysars yngel hoppas jag. Måste dom ha sånt där gräs att gå i också fästar det bra på eng sjösten??

Det finns flera arter sötvattensräkor som är algätare. Amano t ex. Du behöver inte ha nåt gräs till dem, men gärna nån mossa som du fäster på nån rot eller sten, eller några finbladiga växter. Jag har aldrig hört talas om att räkor skulle äta guppyyngel, men fråga gärna under "Skaldjur".

Det är just de små snäckorna som jag vill ha - posthornssnäckor :p Min städpatrull :D De brukar inte föröka sig så farligt mycket i fall man inte matar för mycket. Och de brukar inte heller äta på växterna. Men visst går det bra med ett par ampullaria också,