Ang tänder, läst att dom kan klippas av med nagelklippare men mina är 1-1,4 cm... när börjar dom få tänder? dom högger redan nu men när ska jag börja oroa mig för att deras tänder blir för långa ungefär?

Det är ingen fara än skulle jag tro, men du kan be om att få några pest sniglar i akvarie affären. Dom ger bort dom oftast! Dom brukar finnas i växt karen...

Ang att dom blåser upp sig, det har inte hänt lyckligtvis ännu men man skulle väll hålla dom upp och ner elr?

Så länge dom blåser upp sig för att dom är rädda är det ingen problem... Det är att om man matar dom med frysen foder som inte har tinat. Då får de luft i magen och kommer att simma upp och ner, det är då man tar dom i fenan och drar dom neråt, helst med hanskar på då...

Såhär ser mina ut, jag kolla lite på dvärgkulfisk och Colomesus asellus men märkte ingen stor skillnad och fick för mig att det är samma art..?

Det är långt ifrån samma art... kolla gärna in sidan thepufferforum.com finns massvis med bra info, dock på engelska :/