Robin_Hedstrom skrev:Kul projekt! MEN jag måste grina lite. :D
Stenarna - tyvärr, dom förstör hela karet. De stenarna du hämtade först ute i naturen kan jag gå med på men inte skiffer och absolut inte den svampliknande gula stenen!
Med en så snygg bakgrund så skulle du klara dig med bara några få större stenbumlingar i karet.
Nja och njä... Det var därför jag jag skrev lite tidigare i tråden att det nästan är dumt att skicka bilder i detta stadiet, dels för att bilderna inte gör verkligheten någon rättvisa och dels för att sanden inte är ilagd ännu.
Jag skall förklara Robin; Den vita svampliknande stenen kommer delvis att täckas av sand och jag har delfyllt karet med jämna mellanrum och kollat ljuset från lysrören. Det är så att bakgrunden blir nästan helt sandstensvit i relativt stark beslysning. De grisskära stråk (som jag var lite tveksam till när jag såg bakgrunden då jag fick hem den) försvinner helt och byts ut mot ett alarmerande verkligt Granit, Sandstensliknande ljust klippmaterial. Den vita stenen försvinner helt mot bakgrunden och utgör ett fantastiskt tillhåll för små T-ciklider.
Skifferstenen kommer mestadels att ligga dold under sanden och utgör grundplåten, bottenvåningen för stenröset.
Nej, jag hade inte klarat mig med ett par bumlingar - även om detta hade varit snyggt - därför att de T-ciklider som jag skall ha vill ha massor av små prång och bergssprickor att kila in och ut igenom. Jag hade även tänkt att det skall bli kolonier av lekande par lite här och där. Detta hade inte kunnat ske med bumlingar, som dessutom kanske hade passat bättre i Malawimiljö.
Det skall bli kul att få lite vatten och riktigt ljus i karet snart, då kommer nog bilderna att visa verkligheten en aning bättre!:)