Amaro skrev:
chessman jag har ingen aning om varför de kilar sig sådär.. det hände mina också däremot endast då karet var nystartat. du kommer säkert få svar här ganska snart. oroa dig dock inte, det är inget som tar död på fiskarna.

angående antalet fiskar du har. Det är knappast överbefolkat. En del tips vill jag däremot ge dig.

praktbotier bör du minst ha 5st av för att de ska må bra och busa omkring. har du bara 2 så kommer de vara inaktiva och skygga. (90% av fallen stämmer detta in på)

Räkor och praktbotier kommer inte överens eftersom de är praktbotiernas "naturliga" föda. Det beror däremot på vad du har för räkor. Jag har tex mountainrock räkor med mina och det går fint.

körsbärsräkor och andra i samma klass (storlek) blir käkade, så tänkt på det.

en till sak att påpeka utifall att du har tex crystalred eller körsbärsräkor så bör de också vara i större antal än 2. du bör ha ca 6-10st dock som sagt inte i samma kar som praktbotierna :)

Lycka till

Ps guppy tänk på vad du skriver innan du gör det. Folk kan förlora stort pga dina gissningar. Ta ansvar !!

jag menade inte överbefolkat på det sättet jaag menade att hon hade lite för många olika sorters fiskar på den ytan.
tänk dig i tropska flodar inte är det så mycket fisk på så liten yta där:confused:?