Vic skrev:Har 2 st akvarium i mitt rum. 54 liter och ett 72 liters. Rummet är ganska litet men det får plats ett till akvarium. 300-400 liter hade jag tänkt mig. Hade tänkt ha centralamerikanska ciklider och har planerat jättemycket och när jag frågar pappa om jag får ha karet på rummet så säger han nej! Han tycker att jag ska nöja mig med de två karen jag har i mitt rum och han är livrädd för att det ska börja läcka. Därför startar jag den här tråden för att övertala pappa:).. Hur stor risk är det egentligen att det händer om man är superpetig och kollar allt? Är det större risk att ett större kar börjar läcka än ett mindre? Isf kan jag kanske byta ut 54an. Sen så tänker man på dessa stora akvarieaffären med mer än 100 akvarium, det händer väl inte så ofta att dom börjar läcka?
...[COLOR=seagreen]att det fanns en liknande tråd för några månader sedan om en flicka som skulle övertala sin pappa om något liknande. Följde aldrig upp tråden så vet inte hur det gick. Men risken att ett större kar ska börja läcka bara för att det är större, tror jag inte. Då ska det vara dåligt tätat i så fall, men det är ju lätt att kolla upp. Det kan ju bli väl slabbigt i rummet kanske, med 3 kar att byta vatten på? Men du har kanske löst den frågan. Men läckage pga storleken tror jag inte på. Lycka till![:-38][/COLOR]