Inte helt. Dragonhead verkar vara en etablerad färg, om än inte helt vanlig i handeln vad jag har lyckats googla fram. Akvarieteknik har den i sin säljlista och det är därifrån Femmans zoo tar sina.
Min hanne är snakeskin i grundfärgen, men det syns bara som lite blågrönt glitter framme på huvudet, resten är djupt mattsvart ner till fenorna som är svartfläckiga och mycket starkt färgade i gulorangerött. Han har dessutom en rätt ovanlig fenform, ser ut som en kungakrona (tänk en fyrkantig sked med tre spetsar). Ryggfenan är lååång, längre än till basen på stjärtfenan, och något blekare. Grymt snygg! Jag har en liten dröm om att renodla fenan i kombination med färgen, kanske t o m att få huvudet helsvart också, "Crowned dragon head" lixom. :D Tyvärr är jag liiite fundersam om hans fertilitet..
Scrolla neråt på denna siten så ser du ett exempel på hur de kan se ut med vanliga trekantiga fenor: http://www.geocities.com/lfs2002sg/guppy.htm. Min är dock snyggare, imho .. jag ska försöka kasta upp en bild nångång