walle77 skrev:
Mina vild molly är inte fläckiga. De har en röd aktig ryggfena hoppas det är viltformen.

Finns det någon sida där det finns bilder på vild fångade fiskar så man vet hur de skall se ut???

Vill så gärna försöka få fram en ren stam av vild formen på ungfödare. De är inte alltid snyggast men det skull bli en samlar grej att olika arter av ungfödarna i vilt from.

Mina Molly var inte så dyra men tyvärr så fans det ju bara 2 hanar kvar men det är ju en början

[COLOR=#0000ff]Vildformerna av alla levandefödare kan variera- en del är bara gråaktiga och på andra håll så finns det stammar med inslag av olika färger i större eller mindre grad, inklusive svartfläckiga individer. [/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Detta har människan sedan använt för att få fram starkt färgade individer. Jag tycker att du helt enkelt skall fokusera på att få fram en form av Molly som du gillar, där hanarna liknar de du redan har, skaffa unga honor av en "grå" variant så skall det säkert gå fint, tänk bara på att de har förrådsbefruktning och att de kan bära på spermier från tidigare befruktningar med hanar som ser helt annorlunda ut mot de du har hemma. Låt honorna föda yngel och ta bort alla hanar, behåll några nya unghonor som du sedan korsar med dina nuvarande hanar, kanske kan du förresten istället leta upp en odlare som kan sälja obefruktade unghonor till dig?[/COLOR]