Glenn skrev:
Hur bedömmer ni att en person är nybörjare? Är nyfiken eftersom att alla bedömmer olika
Själv så kollar jag på vad dom kan samt hur länge dom har varit registrerade iom att man lär sig mer och mer ju längre man har varit registrerad här.
Jag ser mig själv som nybörjare och jag har varit med sen januari... och om jag ska vara ärlig stör jag mig något fruktansvärt på alla dessa trådar om födande fiskar. Men man kan ju välja att inte läsa
Förmodligen är det en arbetsskada men jag är mycket trött på att många förväntar sig att det finns ett svar - och att det alltid finns någon som har just det svaret just då... (Förlåt, jag jobbar som bibliotekarie och har kontakt med ganska mycket människor(mestadels högskolestudenter) som inte har tid/ork/lust att söka efter information själva eller inte förstår hur man söker. Och jag tycker visserligen att man SKA hjälpa folk men MÅNGA stannar inte upp och tänker utan vill ha svaren på en gång och kan dessutom vara väldigt otrevliga om de inte får de svar de vill ha NU). Vad jag vill komma fram till är att jag tror att internet är en väldigt bra källa till information samtidigt som jag tror att det i viss mån gör folk lite... lata. Får man säga så[:o]
(och jag håller med om att man kanske ska ha mer överseende med de som är nyregistrerade - zoopet kan vara lite svårt att hitta i, jag börjar lära mig men man hittar nytt hela tiden)