Glenn skrev:Det beror givetvis på hurvida man kan svaret på frågan eller ej samt om frågan har varit uppe massvis med gånger tidigare. Om det är en ständigt återkommande fråga så tröttnar man tillslut plus att många inte ens har testat att änvända sökfunktionen..
När jag var ny HITTADE jag inte ens sökfunktionen härinne, och nog blev det kanske många dumma frågor ett tag [:o]. Zoopet ÄR en djungel när man är ny.
Och hellre ett något ovisst svar (där man skriver att man ej är säker) än inget alls! Och man vet inte heller om frågan är "ständigt återkommande" när man är ny och har panik för att ens firrar simmar ryggsim [:o]
- Inte tänker man på det när man har panik och vill ha svar direkt...
Då skriver man istället!
" Du är en dumskalle"..... Läses naturligtvis som en ren förolämpning.
" Du är en dumskalle :D" - utläses nog lite annorlunda.....
Är man en person som ofta använder sig av ironi och sarkasm IRL, kan man få det svårt på ett forum. Därför - ANVÄND SMILEYSAR !!! Se dem som ett redskap och ej som en löjlig grej... Förstår inte alls de som tycker smileysar förstör..de hjälper ju till att motverka missförstånd!!!
Jag är å andra sidan nästan en smileysmissbrukare, och det är inte så bra alla gånger det heller [:o] :D.