Visst, Morrhoppa och Anneth!
Det är ju att forumet spänner från nybörjare till experter som är så himla gott!
Själv är jag fullständigt novis på de flesta ämnen men har några specialare upp i ärmen. Dyker det upp en fråga som jag känner att jag kan svara vettigt på så lägger jag in ett svar - så tror jag de flesta tänker, och där har vi nog ägget, det är med andra ord inte alltid ett svar kommer på direkten utan det kan ta lite tid innan bollen sätts i rullning.
En annan femma är ju att idag skall allt gå så vansinnigt fort - sker inte en grej omedelbart så är det liksom asjobbigt för vissa att stå ut.
Jag kan inte riktigt begripa att om man har ett problem med att t.ex. ens Skohornssciklider inte leker, och man tittar in på avdelningen för Långtbortistanska ciklider och där finns sex trådar som handlar om just detta, att man inte läser trådarna och kollar om ett möjligt svar redan finns...
Några kanske invänder mot detta och känner att man vill ha svar på just "sin" fråga - men jag tror att upprepningar och en viss ton ibland gör att frågan inte blir besvarad.
Som många nämnt tidigare; de flesta får ju faktiskt svar - i olika längd och valör.
Ett forum är ett community, en familj där det gäller att samsas under vänliga och vettiga former. På de flesta forum, både svenska och utländska är just upprepning en av de största anledningarna till att folk tröttnar på att replikera.
Men, jag tycker iallafall att Zoopet är enormt vänligt och tillmötesgående bland de som skriver här, och att tonen i 99% av fallen är trevlig. Det finns alltid s.k. "Troll" som bara skriver på forumet för att retas, provocera eller helt enkelt ställa till jävelskap - dessa åker oftast ur forumet efter en tid - av sig själva eller blir avstängda.
Jag tycker det är väldigt kul att både läsa och skriva här på Zoopet...varje dag...[:o]