Mamma Mia skrev:
För egen del vill jag INTE utsätta mig för sån skitkastning som skett runt fotona. Jag skulle vilja ha kommentarerna privata - för konst är en känslig sak och mycket efter tycke och smak. Om jag verkligen gillar en bild och får höra en massa skit om den, skulle jag bli väldigt låg.

I likhet med Guy så har jag svårt att se att det skulle ha förekommit smutskastning i kommentarerna. Jag vill nog påstå att även de gånger som det har förkommit mindre bra foton i tävlingen så har kommentarerna varit väldigt återhållsamma.
Visst en hel som saknar social kompetens för att uttrycka sig i ett forum har ibland kommit med någon rakt på sak negativ kommentar - men de utgör undantag och alla övriga kommetarer har då varit konstruktiva.

Men visst jag kan förstå att alla inte är som jag (vill hellre ha dålig kritik än ingen kritik alls) som fotar med syftet att ta bättre foton, utan är helt nöjd med vad man gjort. Men då skall man väl egentligen inte heller ställa upp i fototävlingen oavsett om den kommenteras eller inte eftersom ju betyget i sig faktiskt ju är en väldigt krass "kommentar" till fotots kvalitet. Då är ju faktiskt de skriftliga kommentarerna som ger oftast betydligt snällare än det krassa betyget.