åheim skrev:Jo visst kan man mata 2ggr/dag OM man ger en lagom mängd... jag ger mat 2ggr/dag i mina akvarier! Om man har tillräcklig filtervolym med bra biologisk filtrering så kan man mata på ganska bra men har man tex ett innerfilter i ett 100L med ganska mycket fisk så bör man se upp! Frågeställaren bör nog snarare fråga sig om det är OK med skalare mm i ett 100L kar... svaret är absolut inte!
Som du ser så skriver han/hon:
"Hur mycke är för mycke??? Jag skule lätt kunna ge dom dubbelt så mycke och ändå skulle de inte sjunka speciellt mycke till botten.."
^^ Du ska inte ge dom mer mat ba för att dom lyckas käka allt o inget sjunker ner... Tror inte det e lite käk det handlar om...Kan säga att jag aldrig hört talas om att en fisk svalt ihjäl, jag hade en tendens att tycka synd om dom o vilja mata dom varje dag(nästan 2 gånger per dag) ist för varannan och dom flesta dog...hellre för lite mat än för mycke säger jag ba.. Sen förstår jag inte varför man ska mata fiskarna 2 gånger om dagen, det e för mycket :S Sen har vi alla vårat eget sätt att ta hand om akvariumet =)