defdac skrev:
Det verkar ju stämma ganska bra med att EDTA inte fungerar så bra i högre pH (bikarbonatsdosering) med andra ord.

Hade växterna bleka nya blad när du körde med bikarbonat?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nej, inga nya blad alls :) bara en massa tråkalger och cyano.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har visserligen lite alger kvar ännu, men det går åt rätt håll.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tofsarna får gärna sitta kvar på stenarna och så har jag en kanonfin mörkgrön matta på några stenar som gärna får växa till sig :).[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Staghorn (tror jag) på dom äldre vallisbladen, men det försvinner nog av sig själv så småningom.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Cyanon håller bara till mellan glaset och sanden nu.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan blir jag inte klok på detta med högt pH, vi har ju högt pH (över 8) redan från kranen så hur mycket kan lite bikarbonat göra :confused:. Å andra sidan så kör jag ju med samma vatten till mina andra fiskar och dom har inte klagat på att det skulle vara för högt pH :).[/COLOR][/FONT]