micke A du har helt rätt, men denna fisk har jag bestämt mig för och så är det bara, slit och släng lr vad du kallar det,,, jag ser det inte på detta vis men om du gör det så får det väll vara så.... denna fisk är en matfisk, den fångas och käkas i 100tal varje dag, att jag därefter ska ha denna fisk tills den blir ca 20cm är fel ?? då fisken slaktas i 100tal varje dag om inte i tusental ???

kanotisen..... skälet till att jag inte vill ha dina eler någon annans rekomendationer är för att jag själv har en hjärna, tänkt på det ?? jag vet själv vad som krävs, vad som är rätt, vad som är fel osv.... dessutom så är det jag som har alla faktan framför mig, du vet ju ingenting om vad jag planerar/planerat eller hur??? du antar bara saker och ting och gnäller utifrån vad du antar....

Tänk om jag ordnat ett ställe till dem då de blir riktigt stora??? tänk om jag har en vänn med sammanlagt ca 10.000liter i sin källare, som med glädje tar emot dessa fiskar... visste du något om detta ??? du börjar snacka om avliva osv och idiotförklarar mig med dina rekomendationer...

gång på gång tar du upp ordet avliva, vart har du fått detta ifrån?? vem fan har sagt att den ska avlivas ???????????

förlåt till andra som läser för att det kanske låter otrevligt, men jag är sur nu pga dessa barnsligheter.