Jens A. skrev:

Vad gäller Tanganyikasjön...tja...jag funderar faktiskt på att göra om mitt 110 liters till en multis-burk. Har hört så mycket om dom att jag blir nyfiken. :p

Tycker jag du gör helt rätt i. Har haft dessa ca 1 vecka och dom har redan blivit lite av en favorit;)

Jens A. skrev:
Vad gäller arter och antal, så vad sägs om tumregeln 1 fisk per 15 liter och 1,5 art per 100 liter? I 200 liter skulle man alltså ha 13 fiskar, fördelat över två eller tre arter....rätt lagom, eller?

Jag vet att golden, acei, rödzebra och crabrosi går väl ihop. Maingano gillar dock inte fiskar med liknande svarta teckningar...så maingano/demasoni är nog ingen bra mix. Men golden och demasoni lär fungera, och dessutom ge fin kontrast till varandra. :)

Jo tumregeln är ju ingen dum regel;) Och dessutom blir det ungefär som jag tänkt mig, 2 arter och 7-6 av varje.. om jag inte skulle komma på en tredje art vill säga, men då kanske jag skiter i golden... men det problemet tar vi då.
Har som sagt inte kikat så mycket alls på malawifiskar (inte tanganyika heller för den delen) utan det är väl mer att dessa två är vanliga i handeln och rätt bra nybörjarfiskar...

Tänkte på din rocky jens, hur mycket plats tar den? alltså på djupet.

/Hans