Fick en tanke, kanske helt uppåt väggarna, men hur reagerar fiskarna om det är för mycket koppar eller liknande i vattnet? Jag menar om det händer i samband med vattenbyten och inget vattenberedningsmedel används kanske det kan vara något?

Som jag sa så kan det ju vara helfel, bara slog mig.

När vi kollade vattnet i djuraffären fanns inga "farliga" värden i vattnet iaf.. utan allt var så bra som det kunde bli..

Och som sagt, mådde bara dessa dåligt när ammoniaken rördes upp från botten.. det ligger ju mycket i bottenlagret liksom, och det ska ju inte röras upp, det ska väl omvandlas liksom.. men när vi rörde upp det mådde dom dåligt och gick upp och tog luft direkt då det hände och resten av kvällen på kvällen och halva dagen efteråt sen hade dom återhämntat sig och fortsatte äta och leva som vanligt, utan att gå upp något mer till ytan..

Samma när det var nitrit, då gick dom upp under en tid, men så fort nitritvärdena blivit låga så slutade dom med det..

Så allt funkar iaf bra nu..

Och så vitt jag vet är det inget måste med beredningsmedel.. bara ett hjälpmedel om man vill.. men vissa kör utan har jag läst..

Alla mår ju iaf fina fisken nu, så det kan ju inte vara nåt fel då..