stene skrev:
Klor i vattnet är det nog inte,sen att det skulle stå i hinkar har jag aldrig gjort skulle bli en del hinkar då skulle jag tro,jag svarar att du ska vänta att se vad som händer om dem andra fiskarna inte visar något så har jag svårt att tro att malarna skulle märka av det så avakta det är bara ett naturligt betende tydligen av dem.Själv har jag aldrig varit med om något liknande av att malar går till ytan efter ett vattenbyte så jag hade väntat och se.

Nä, men förra gången (har suttit och kollat lite nu i min dagbok och anteckningar) när det gällde min förra ancistrus,

Så flyttade han in på en tisdag (en vecka efter nystart ca) och vi kollade nitrit på onsdagen och det var ingen.. på lördagen hade vi nitritvärden och då började vi med vattenbyten, på måndagen såg vi att han gick upp och tog luft väldigt mycket, och han hade väl gjort det nån enstaka gång under lördag/söndag också, men inget man tänkte på då..

Men under måndagen var det nästan konstant..

Vissa skrev då här att dom är tarmandare och att det är normalt, men vissa menar att inga såna beteende är normala! att dom haft ancistrus i flera år osv och ingen hade gjort nåt sånt där..

Men tillslut fick vi ner nitrithalten, och då slutade han helt med det där.. och vi gjorde ju vattenbyten efter det och han reagerade inte på det..

Men nu har vi ingen nitrit, och dessa gör detta iaf rätt så konstant nu.. så vi är rätt oroliga.. :(

Men ja, det är ju bara vänta och se..

Men ingen av dom andra fiskarna har ju sett ut att må dåligt, dom är så glada så, äter och så..

Ancistrusarna har också mått så bra nu hela tiden, ätit och simmat runt så bra, dom gjorde det hela tiden nu också, ända tills vi fyllde på nytt vatten nu ikväll..

Medans vi tömde vattnet så simmade dom runt så glatt som dom gjort nu hela tiden, åt och sådär, men så fort vi fyllde på med vattnet så slängde sig guldancistrusen upp mot ytan och sen platt på bakgrunden och satt bara helt blickstilla,.. apatiskt som vår förra Ancistrus gjorde.. bara satt.. så har h*n aldrig gjort...

Sen började svarta anscistrusen också..och nu gör dom det hela tiden typ..

Antingen blåste vattenströmmen (när vi fyllde på vattnet) upp skit från bottnen, men det vet jag inte om det ska göra nåt.. eller så är det ju nåt i vattnet som är boven i det hela.. måste det vara.. [:-28]