Jag håller med, det är tråkigt att det finns dom som inte ens ser att det faktiskt förekommer taskiga formuleringar, och sedan om det förekommer lite eller mycket spelar ju egentligen ingen roll, nog ska man väll kunna skriva på ett sätt som inte är kränkande, eller allmänt skit-taskigt.
Det finns ju folk som är olika känsliga, och sedan finns det ju dom som är iskalla som varken ser eller bryr sig.

Dom som är känsliga kanske tar åt sig lättare, eller faktiskt ser när det är ngn eller några som går för hårt åt ngn skribent. Det ska ju inte vara så himla svårt att sätta sig in i den drabbades situation, den som blir drabbad av människor som inte tänker ett dugg på hur & vad den skriver. För sådant måste man inte vara tankeläsare, det räcker med lite inlevelseförmåga & empati.

Vi är ju alla här på zoopet för ett och samma intresse, nämligen akvarier, ska vi då inte kunna hålla sams trots att vi inte alltid tycker lika.

Kanske är det jag som är en extra känslig kärring som överreagerar på saker & ting, men när jag ser att det ibland är näst intill är mobbing då blir jag förbannad, så då står jag hellre för att jag är en sådan där bråkig överkänslig gnällkärring som klagar på sådant som alla inte ens ser att det förekommer.

Men vi gör så att så fort vi ser orättvisor eller där folk är riktigt taskiga mot ngn skribent då trycker vi på den röda tiangeln..

Ha det gött alla akvarister.

Hälsningar Anneth