Har ej några nick att relatera till, och detta jag nu skriver var batski då inte inblandad i! Och SKA det verkligen vara nödvändigt att peka ut vissa användare??? Tycker inte det!!!!!!!!!!!!!! Onödigt och konfliktskapande! :(

Ett konkret exempel jag minns väl hände för ett par månader sedan.
Forumet för labyrintfiskar. Har sökt tråden men den ligger nog för långt bak..
Får bara upp 2 sidor bakåt.

En nybliven kampfiskägare/ zoopetare var bekymrad över något ang. sin fisks välmående..har för mig det var söndriga fenor. Det kom fram att personen i fråga hade både kampis och honor i ett för litet kar - helt klart på grund av ren nybörjarokunskap.

Genast var någon kvicktänkt tjomme där och jämförde syrligt det hela med att hur det vore att själv bo i en garderob! Inget skämtsamt där inte! Hugg direkt! Och fler hakade genast på i otrevlig anda! Inga lösningar på det akuta problemet gavs mer än köp ett större akvarium.
Jag anmälde ej - men sade ifrån! Borde nog ha anmält, men kunde ej tiga!

Frågeställaren fick nog svansen mellan benen direkt..
Välkommen till zoopet????

Ett självupplevt exempel:

- Jag var ny här på zoopet.
Jag ställde en fråga angående salt & saltmängd tror jag att det var..minns ej riktigt men det var något år tillbaka.

Någon svarade något i stil med " Det torde väl vara självklart för de flesta men tydligen inte för somliga, att man gör SÅHÄR...."blablabla yadiyadiya...".
Jag blev ej ledsen utan förbannad - sade ifrån!

Trevligt bemötande?

Nyare exempel finns säkert också.
Jag hajjar nog till lite då och då på tråkigt formulerade inlägg.

Konstigt egentligen - denna tråd där någon faktiskt reagerat och vill uppmärksamma oss alla på att vara lite trevligare mot varandra, börjar likna en domstol där det krävs konkreta bevis! Och detta bara för att vi alla bör tänka till lite till mans på VAD vi skriver och HUR vi skriver det??! För allas trevnad....

Ska det verkligen vara så svårt :confused: