Ok,ska kolla upp det där med stenarna nu i helgen. Fick lite inspiration och en del ideer idag så nu ska jag börja rita lite och fundera ut vad jag behöver.
Bakgrunden får jag grunna lite till på,har liksom inte kommit på hur jag vill att den ska se ut ännu. Vore skitfint med BTN men om jag förstod den prislista jag hittade rätt skulle det gå på ca 2300kr till vårat kar och det är alldeles för häftigt för oss.
Lite inne på att bygga en höjd på ena sidan akvariet där jag låter en del plantor växa runt en grotta och sedan låta höjden slutta ner till en del med något eller några stenrösen och mindre växter. Ser kanon ut i huvudet,nu gäller det bara att lista ut hur jag praktiskt ska bygga det. Borde väl gå att forma höjden i frigolit som jag sedan silikonerar fast lite sand på som "stomme" och sedan jobba därifrån. Stenrösen borde ju vara lätt att bygga i någon form av sten som jag lägger silikon på för att hålla ihop det.
Sen återstår det växter...får väl åka ner till Akvariekällaren och spana lite:p. Får se vad jag kommer fram till....känns i alla fall skönt att ideerna börjar komma.