Det sjuka är människor som förargar sig över denna tråden. Om trådskaparen kan komma på ideén så kan andra det. Finns det dock en sådan här tråd när denne "idioten" söker på internet så kanske denna personen inte utsätter fisken för detta påstådda djurplågeri.
Det är bättre att svara sakligt och korrekt än att rent av bara påstå att karamellfärg är farligt för fiskar. Nu är det säkerligen så, men hur vet vi det?
Kan man tänka sig att karamellfärgen är, om man ser till molekylär form, såpass liten att den kan ta sig in i cellerna? Jag tänker typ på osmosen eller vad det heter. Ni insatta vet vad jag menar.
Någon som skulle vilja ta reda på vad karamellfärg innehåller. Då gärna i fler än en färg eftersom de antagligen inte är lika dana.
Ni som tycker att detta är förkastligt utav mig, tänk efter själva. Om någon påstår något, förväntas den kunna bevisa det. Påstår man nu att karamellfärg är skadligt, bevisa det. Bara för att det normalt inte brukar finnas i fiskens vatten betyder inte det att det är skadligt/farligt/osv.
Tro nu bara inte att JAG gjort det legetimt att stoppa fiskar i färgbad, jag anser bara att man skall basera uttalande om hur mycket djurplågeri det är på ren fakta.