toccata skrev:
jag tror att han fortfarande är lite stressad och försöker anpassa sig till det nya akvariumet. låt det gå några veckor, mata bara när nitriten är på noll och när du ser att tetrorna kastar sig över den första flingan. strunta annars i det. äter dom inte med glädje är det bättre att vänta. antingen är dom som du säger störda av nitriten eller så är dom inte hungriga. det kan också vara så att dom inte gillar fodret, men det tror jag inte, för tetror brukar gilla det mesta.

vi har en sorts algtablett som är lite hårdare och inte löses upp så fort, dom är bättre tycker jag.

Nja, jo, vår tablett är också hård och så.. men ja, vi får se..

Men han verkar ju ha alger att äta, han har aldrig sett stressad ut iaf, verkar vara den mest tåliga och lugnaste fisk jag sett.. alltså inte rädd för nåt, reagerar inte på rörelser eller nåt, han verkar mest sitta och smaska på rutorna, simma runt lite och sen sitta och smaska igen..

Så han kanske har tillräckligt just nu.. Men ja, jag ska tänka på det att tetrorna ska vara på hugget, dom var kanske mätta.. dom har väl väldigt små magar, man tänker att dom äter så lite, men det räcker väl för dom..