toccata skrev:Apropå matningen så skulle jag vilja tipsa om att bara ge så otroligt lite att inget har "tid" att ramla till botten. om du först ger några flingor som tetrorna äter upp, så kan du ge några till sen, som dom äter upp... förstår du hur jag menar? alltså inte allt på en gång.
våra neontetror åt inte heller från botten i början men nu är dom riktigt fräcka och försöker rycka bort algtabletten från vår ancistrus när dom får chansen (dom är 1,5 cm, han är 6 cm....)
och när det gäller ancistrusens intresse för tabletten: lägg inte i tabletten förrän det är beckmörkt i rummet och akvariet... han kommer hitta den med sitt luktsinne, och är det helt mörkt (dvs, när ni ska gå och lägga er) så har tetrorna lite svårare att hitta den.
lycka till :)
Jo, vi brukar göra typ så, små små bitar i omgångar för att se att dom äter upp det.. men senaste dagarna har dom knappt viljat äta, men det kan ju berott på om dom kanske mådde dåligt av nitriten som vi håller på att få ner nu.. eller så var dom mätta iaf..
Jo, men det funkade inte med algtabletten ändå.. han bryr sig inte i den, och den löstes bara upp.. Han fick lite ärta igår, men verkar inte flyttat på den eller varit på den överhuvudtaget..
Men han sitter och smaskar en massa på rutorna, så jag vet inte, antingen blir han mätt på det han hittar där och inte bryr sig, eller så vet jag inte alls..
Men det spelar ingen roll även om man lade ner mat till honom på natten :(
Men ja, vi får se hur det går, tillslut kanske han äter av det..