albjohn skrev:
Ser fiskarna ut att må bra så skulle inte jag byta mer vatten i kväll men det finns nog olika åsikter om det så du gör som du vill, känns det bättre att göra det så gör det men som sagt var, jag skulle inte gjort det om inte testet visar rött.

Ang nya problem när du sätter i mer fisk efter inkörningen så ska det inte behöva bli några om du tar det lugnt och sätter i några då och då och inte köper alla på en gång.

Sedan håller jag med din sambo när det gäller ytterligare tillsatser, för visst hade du tillsatt bakteriekultur när du startade upp om jag minns rätt och i så fall borde det räcka, det går att starta upp helt utan ochså men det tar lite längre tid och man måste vara lite försiktigare.

Har du väl kommit så långt så spar pengarna till annat tex fisk.

Tackar tackar Leif, njaeeeeee, vi har inte tillsatt nånting faktiskt.. [:-117]
(Vet att alla typ tillsätter saker hela tiden, men ja, vi har inte gjort det.. och jag har varit tyst om det, för annars kanske nån skäller på en tänkte jag.. [:I])
Men allt har fungerat bra annars, men då vet jag att det tar lite längre tid och att man får vara försiktig, men jo, det är vi och ska vara ju..

Senare framöver ska vi ju ha dit 5 drottningrasboror eller 3 Platy, och jag vet inte om det är bäst att ta dom 3 platysarna först, eller rasbororna.. men det får vi se senare..

Fiskarna ser väl pigga ut nu, men om nitrithalten stiger tills imorgon ju, och kanske ligger på 0,4 nu eller nåt, så kanske inte 20% vattenbyte imorgon räcker för att "komma ikapp" eller vad man ska säga, för att få ner värdena.. :(

Men sen imorgon, får man köra större vattenbyten också, eller vad är rekommendabelt?