Jo, vi stoppade i en liten bit algtablett förut också och den låg på botten, den släppte små små bitar, små partiklar bara som flöt iväg och då fångade Svarta Neontetrorna upp bitarna och tyckte tydligen det var väldigt gott iaf, men dom går aldrig ner dit bitarna ligger, dom är inte direkt bottenätande fiskar, så dom rör inte Ancistrusens tablett..
Men han verkar inte hitta den, men han kanske gör det inatt hoppas jag.. han verkade mest intresserad att sitta och "gnaga" på silikonlisterna på akvariet, han måste hittat nåt ätbart, för han tuggade sig upp och ner på en list i typ 40min, jag vet inte..
Hur gör man för övrigt med tetror som är lite "halvblinda" ibland :/ , om flingfodret kommer nerseglande mot dom, så ibland ser dom bitarna och simmar och äter, men ibland om nån bit hinner nå botten innan dom hinner fram till biten, då blir den biten liggande på botten, för dit ner går inte dom.. så då ser dom inte, eller hittar inte maten och då ligger den ju och blir förstörd.. :/ hur ska man bära sig åt..