En lokal fråga...
... absolut tycker jag. Jag har gått mycket i skogen när jag har haft hund och jag lovar att jag inte skulle ha velat möte en varg eller björn.. Det räcker bra med älgar tycker jag :D Har ni sett någon vild älg på nära håll?? Attans vad de är stora och har de kalv sen så kan de ju vara riktigt ilskna.. Min dotter blev jagad genom vårat radhusområde av en fjolårskalv under jakttider, då står de och trycker på vår områdesparkering :D
Jag håller med alla parter... Vargen är ett fint djur och borde absolut få finnas men vi i Stockholm ska inte säga att Norrlänningarna ska få tas med den utan det ska Norrlänningarna besluta själva...
Sen kan jag bli sur när jag läser insändare från Norrlänningar som att vi ska ta vargen för då kan de få alla våra missbrukare... De är garanterat farligare än björn och varg så då kan vi ta viltet istället... ;)
Förr tog faktiskt vargen folk om jag har förstått det hela rätt... Det var vår fiende och vår konkurrent... Det sitter väl kvar i oss fortfarande... [:o]