Tja, de andra får ju inte heller rösta på sina egna låtar :p

Jag bryr mig inte nå´t särskilt att Sverige inte vann, även om det varit kul förstås, för så märkvärdig var låten inte, men en lite högre placering hade kanske inte skadat. Det är ju faktiskt en musiktävling, där den bästa låten ska vinna, inte en tävling där den vinner som har flest grannländer som kan rösta på dem. Tyvärr verkar det funka precis så nu.

Som sagt, det mest uppseendeväckande var att ett bidrag som verkade ungefär lika seriösa som bananer i pyamas kom tvåa. Jag kan ge mig f-n på att det mest var barn som röstade. Som om vi skulle ställa upp med vinjetten till bolibompa ungefär. Trodde det skulle vara en tävling med musik som håller i alla fall en hyfsat hög klass. Trams, säger jag bara.

Men faktiskt fanns det en del låtar som faktiskt höll ok klass, så helt värdelöst var det ju inte. Värdelöst var det däremot att de inte kom högre upp. Nå´t känns fel med röstningssystemet när det mest är töntigt trams som får höga poäng, medan de som verkar ha lagt ner mer tid och själ i låtarna kommer längre ner.

Ungern var ok, Moldavien (om jag minns rätt) började pampigt, men blev lite trist i mitten, fanns några till som jag inte kommer ihåg nu.