GasseG skrev:Suck vilken skitlåt som vann! Ingen kan komma och säga att den låten hade vunnit om det inte var så att de allra flesta länder som gav den 12 förstod vad fan hon sjöng om....helt klart skittråkig!
Ukraina hade en låt som var kul och dessutom hade med lite musikkulturhistoria alá Ukraina. Georgiens låt fastnade så den var bra och jag hade helt klart kunnat tänka mig att lyssna på den hela sommaren och Ukraina.
Sveriges låt var alldeles för slätstruken och kanske amerikansk som någon skrev. Det står dessutom att musiken ska belysa musikkulturen från det landet och det gjorde ju inte Sveriges bidrag. Bulgariens låt var den mest nordiskt inspirerade låten någonsin......och så framförs den av Bulgarien??
De andra låtarna var så intetsägande så de tänker jag inte ens nämna!
PS: Var det något fel på ljudet när The Ark framförde sin låt? Tyckte ljudet var burkigt och tunt ljud med hur de låtit förrut!?
[:-15] Jovisst var det något knas på ljudet. Det lät inte så klart och rent som då vi hörde spelningen på uttagningarna i Sverige. Då jag hörde den på radion i dag var det STOR skillnad. Synd, för den borde ha kommit bland de 10 bästa.....Nu blir det väl kval in igen? Eller är vi portade till nästa gång?[:-25]