Mr B skrev:
Closed loop, inget underligt med det, visst fungerar det, men det är inte helt lämpligt i akvarier. Hårdanodiserade aluminium radiatorer, eventuellt... Dels fastnar det skit i dem som är lite småbesvärligt att städa bort, och dels är metall inte det bästa att ha i kontakt med akvarievattnet. Koppar radiatorer går bort helt och hållet, tyvärr, eftersom de är effektivast.

Någonting som skulle fungera, är plast radiatorer, finns/ska finnas på en del extrema sportbilar, och motorcyklar. Jag har inte hittat någon. Högt kol innehåll gör dem till godtagbara värmeledare, och de är inte skadliga för vännerna i akvariet.

Radiatorn i det här fallet är förövrigt den som brukar kallas "värmepaketet."

B!

jo tanken har slagit mig ang detta men det fins flera olika typer av sånna i olika metaller. men det som slog mig just är då jag sitter o skruvar en hel del i mina pc datorer så har jag monterat då som då vatten kylning på cpuerna de kylare som sitter på slangarna där måste ju gå att använda i akvariet de är av metall o plast så då skulle man köpa en av plast eller vad tror ni? de är ju anpassade att fästa en fläkt på med och fins i många olika storlekar