Katharina skrev:
... se till att du byter mycket vatten ofta... Typ 10 L 2 gånger i veckan eller 3 gånger i vecka och då ta en omgång från stora karet om du har bra värden där... För då är ju det "snällt" vatten... ;)

Jag tycker också att det blir ungefär lika många som överlever i slutändan om de är kvar i stora karet eller går i litet yngelkar eller yngelkasse... [:o]

Helst skulle man ju ha akvarium i varje rum... Jag får köpa större hus och killa karln under hakan... :D

tycker de är svårt att byta vatten i ett litet kar utan att rubba balansen, byter inget vatten i mitt 25 liters guppy kar, fyller bara på lite ibland, de tar allt vad balans heter i karet om jag byter vatten där.

tycker de låter väldigt konstigt att de växer så sakta, 1cm är de ju nästan när de är nyfödda?
mina är 2 månader nu är är snart vuxna, kanske någon cm till på de största av dem, lite olika växer dem ju.
har plockat bort värmaren och de växer minst lika bra i 24 grader som i 28.
mycket växter kan va bra med då de är där och biter.

men som sagt tycker de är väldigt konstigt om de inte växt knappt någon på så lång tid, guppy är ju de som växer fortast av ungfödarna vad jag märker iaf.