Kjell Fohrman skrev:1/ Jag kollade på 3 grossisters hemsidor - 2 kallade dom för glaskupor, en för kupor. Så varför de skulle "heta" Guldfiskskålar vet jag inte
Jag har sett att det stått guldfiskskål ibland. Dessutom har jag sett såna kupor som visnings-ex i affärer med guldfiskar i.
Kjell Fohrman skrev:däremot så kanske vi på Zoopet borde skärpa oss och inte kalla dom för guldfiskkupor för då kan ju folk tro att de är bra för dessa fiskar.
Ja Kjell, det är bara att ändra på det då :)
Kjell Fohrman skrev:På den tid jag hade affär så sålde vi också glaskupor och till 90% så användes de nog till annat än till guldfiskar/slöjstjärtar.
Varför skriver du hela tiden "jag vet" när du uppebarligen inte vet något utan du bara tror.
Jag utgår ifrån mina egna observationer och erfarenheter, precis som du utgår ifrån dina. Det skulle vara intressant med en sån fråga i nån dagstidning och se hur många som skulle svara guldfiskar/slöjstjärtar. Då skulle vi slippa bråka om det här ;)
Kjell Fohrman skrev:Det finns kupor med både integrerad belysning och integrerat filter.
Skulle ett sånt filter vara tillräckligt för guldfiskar? Antagligen inte, om det inte rör sig om kupor på flera hundra liter ;)