Stew skrev:
Hej hopp gott folk.

Aquael ODA är byggda av hårdplast... Tungt matrial. Så de flyter inte.. Därför kan man sätta i dessa i redan befolkade kar. Riktigt trevligt!

Fast, det är alltid bättre att använda lite silkon för att få dit bakgrunden ordentligt. Och för att hindra att springor bildar, där yngel kan simmma in.. (tro mig, inge skojj att jaga yngel bakom en bakgrund)

Filtersidan som finns till desa är inte direkt byggd för filtermattekuber + powerhead. En del modifering måste göras för att få ordning på det hela. Men det går ganska lätt ändå! Var redo med lite borrar, raster, fogsvans och silkon så löser ni det.

Jag använda utrymmet i odan till doppvärmare in/ut ytterfilter samt att jag ahde en liten cirkulationspump bakom bakgrunden som rörde upp bajs osv som lätt hamnar där.

Tänk på att mäta filterhuvudet och utrymmet bakom bakgrunden ordentligt innan ni köper något, så att allt passar...!

Tycker att oda:n är en ok bakgrund för ett trevligt pris. Ingen btn klass, men. Så kostar den bara en bråkdel.

Mvh

Stefan
så du tro inte eheimen passa in,ha frågat pwss,men ha inte fått svar,de e ju helg.

Stew skrev:
så här såg min aqueal ut. En lite äldre version dock.

Ursäkta den gröna fula slangen :P Förstör en del :)

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=82789
är de en ODA,fast gammal? snygg iaf:)