Du köpte väl ett par? För det är inte alls omöjligt att odla dessa pyttesmå fiskar.

Ett tips är att fylla akvariet med växter, till exempel javamossa. Då kan yngel klara sig, och honan kan gömma sig för den ibland rätt elake hanen. Massor med flytväxter är också bra.

Det går att ha dem med andra fiskar. Fast jag släppte ner ett par flera gånger större honungsgurami till mina Dario dario, och de fick duktigt med stryk.

Jag har dem i ett riktigt primitivt akvarium (varken filter eller värmare) och det går alldeles utmärkt. Innan det blev igenväxt såg det ut så här.

Lycka till!

Jag kollade på din bild och såg att jag nog fåt 2 hannar. Båda är förggranna. han hade bara två kvar men ska nog se om han kan beställa in mer. Vill nog odla. Har inte sett dom någon annanstans i västerås. Jag ska nog fixa 2 små akvarium och ha dom i de ena. har dom nu med en hel del andra fiskar bla honungsgurami men mina har inte visat någe aggresivitet mot dom. Dom har inte gjort det mot någon fisk. Dom är väldigt försynta fiskar verkar det som. Eller så är det för dom bor emd andra fiskar.