albjohn skrev:Vad har du för filter ?
Om det är som petnym säger att staghorn uppkommer av av ammonium kan det ju bero på underdimesionerat/dåligt filter i kombination med ev övermatning.
Desutom ser jag att du ger dubbeldos PMDD vid vattenbyte, nu är jag ingen expert, men varför inte prova att ge den andra dosen mitt i veckan istället så får du stabilare gödningsnivåer, men om detta kan ha med saken att göra låter jag vara osagt.
Har ett fluval 405, så underdimesionerat är det nog inte. det är ju rekommenderat upp till 450 liter tror jag.. Har biobollar och makaroner i, tillsammans med orginalfiltermattan.. Dock så har det slammat igen mer och mer och har precis gjort rent det, ca 15 min sen;) får se om det hjälper! Övermatning tror jag inte att det är, har matat väldigt sparsamt, för att inte säga lite den senaste tiden.
Jo har också tänkt på det där med att göda två gånger, men det är enklare att göda en;) antar att jag får skylla mig själv över min lathet nu;)
Men jag ska testa att göda två gånger och se hur det löser sig med nygjorda filtret.. Hoppas det löser sig!
/Hans