Jag har knappt några alger...

... startade i nov... med mycket växter och några Posthornssnäckor och fisk... Alger beror ju på att växterna inte tar upp näringen utan att det blir över till algerna... Jag kör med Loka... 33 cl till 100 L... och någon näringstablett i sanden...

Jag frågade Janne på Södermalms Akvarieaffär om att röra i sanden när man byter vatten för att få upp lite skit och han sa att det är bara positivt för att man får ner syre i sanden som gynnar växter och förmultning... så det fortsätter jag att göra...

Jag tror på varierad kost och att speciellt Molly behöver levande foder, fryst kanske, och här på Zoopet har jag läst om Molly och förvälld broccoli...

Har du innerfiltret uppe vid ytan så att det bildas vågor på ytan så att du får ner syre??? Speciellt tetrorna kan vara känsliga för syrebrist har jag märkt när mitt innerfilter strulade, endlers går bara till ytan och tar luft, tetrorna stod still och mådde dåligt...

Vänta ett tag och se hur alla mår och sen kan du prova med fler tetror... leker guramin så kanske Kardinaler är bättre men det borde inte vara några problem med neoner heller... :D