Vad f*n är detta för vidrigt f*nskap??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #31
    Ursprungligen postat av batski
    Det är mycket vidrigt som har gjorts och görs i den heliga vetenskapens namn
    Å andra sidan är fobier också mycket lättbotade.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • MantaC0re
      • July 2005
      • 512

      #32
      Virrevirre: Kan säga att dessa husspindlar bits, dock inte värre än ett myggbet. Hade massvis med dessa stora äckel när jag bodde hemma hos morsan i källaren. Är inte rädd för spindlar men när man sitter på datorn och ser i ögonvrån att det kommer något stort som en femkrona på golvet så kan man få ett litet spratt. Tur att flickvännen inte visste om dom....
      Såg dock några riktigt äckliga saker på gotland någon typ av källarspindel som var jävligt stora, plus alla äckel som kom fram på nätterna.

      //Mattias
      If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #33
        Ursprungligen postat av batski
        Jjag tycker faktiskt att det är märkligt att inte fler söker hjälp för att bli av med en sån handikappande rädsla.
        Ja, men där tänker du rationellt. För den som har en fobi är vetskapen att behandlingen innebär att se t.ex. en spindel nog för att göra att de drar sig.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Sangos

          #34
          Ursprungligen postat av Aircut64
          Hatar spindlar, dödar dom bara o ger dom till föda till min kampfisk...HATAR KRYP, de duger bara till föda!

          Precis brukar fånga dem och släppa ned dem i 540 karet och låta guramisarna slåss om dem, ser ganska skönt ut när dem sliter dem i stycken, mycket underhållande, och säkert kul och näringsrikt för fisken...

          Kommentar

          • Anemon
            • June 2006
            • 69

            #35
            Nej vet du vad...!

            Ursprungligen postat av Sangos
            Precis brukar fånga dem och släppa ned dem i 540 karet och låta guramisarna slåss om dem, ser ganska skönt ut när dem sliter dem i stycken, mycket underhållande, och säkert kul och näringsrikt för fisken...

            Visserligen tycker jag de stora spindlarna är något rent ohyggligt otäcka, men att medvetet tortera dem till döds sådär....

            Kommentar

            • Sangos

              #36
              Ursprungligen postat av Anemon
              Visserligen tycker jag de stora spindlarna är något rent ohyggligt otäcka, men att medvetet tortera dem till döds sådär....
              Nä men vänta nu lite, Hold it !

              Är det inte typ naturlig föda för fiskar, just spindlar insekter osv. Att jag sen erbjuder mina fiskar lite naturlig föda och lite naturlig jakt, är väl inte till att tortera spindlarna...Istället för att spola ned dem på dass, ger jag dem till mina fiskar som uppskattar lite variation i sin matkost. Är det lika mycket tortyr att samla annan levande föda typ Mygglarver osv, för det gör jag hela sommaren, har 2 st gamla oljefat på baksidan av huset halvtfyllda med vatten, där fångar jag mängder med mygglarver varje sommar som jag sen ger till mina fiskar, funderar även på att utöka det hela och börja frysa in mygglarver för att ha under vintern.

              //Sangos

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #37
                Ursprungligen postat av Azur
                Ja, men där tänker du rationellt. För den som har en fobi är vetskapen att behandlingen innebär att se t.ex. en spindel nog för att göra att de drar sig.
                Ja det är nog så som du säger.
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #38
                  Ursprungligen postat av Sangos
                  ser ganska skönt ut när dem sliter dem i stycken
                  Så du tycker det ser skönt ut???

                  Ursprungligen postat av Sangos
                  mycket underhållande, och säkert kul och näringsrikt för fisken...
                  Nog med att det kan vara nyttigt för fiskarna att jaga, men underhållande??? Fy vad sadistiskt

                  Dessutom är det nog inte ofta som fiskar i naturen äter spindlar då dessa helst håller sig där det är torrt. Insekter och larver däremot är nog ganska vanliga bytesdjur för fiskar.

                  Jag hade nog inte vågat ge mina fiskar något som jag inte vet om de kan äta. Tänk om någon spindel/insekt skulle innehålla något som är giftigt för fiskarna.
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • Guest

                    #39
                    Ursprungligen postat av Sangos
                    Är det inte typ naturlig föda för fiskar, just spindlar insekter osv.
                    Är det lika mycket tortyr att samla annan levande föda typ Mygglarver osv, för det gör jag hela sommaren,
                    Nej spindlar anses nog inte som naturlig föda till Guramis!
                    Kopplingen spindel/mygglarv begriper jag inte...
                    Det är ju nyttodjur VS skadedjur.

                    Ursprungligen postat av Sangos
                    Precis brukar fånga dem och släppa ned dem i 540 karet och låta guramisarna slåss om dem, ser ganska skönt ut när dem sliter dem i stycken, mycket underhållande, och säkert kul och näringsrikt för fisken...
                    Får jag fråga dig om du anser dig vara djurvän? Din beskrivning får mig att tvivla...
                    Begriper ni nu varför människor skrämmer mig?!!

                    Kommentar

                    • EvaLeva
                      • September 2007
                      • 189

                      #40
                      En så där husspindel har jag i mitt sovrum, vi har gjort dealen om han stannar där uppe å sköter myggorna så har vi inga problem

                      har nån mindre variant som bor i köket med i min kaktus, den syns aldrig men jag hittar hans skal när han ömsar eller vad han gör

                      bor ju i ett myggträsk så jag välkomnar *mina* spindlar så länge dom ite tar över

                      kan berätta jag tror dom har humor med *fniss*
                      satt vid datorn och fick se nått komma fort ned mot golvet i ögonvrån, vart lite skraj men såg det var min spindel.
                      Jag bara föste tillbaka han till väggen via hans tråd sa åt han att hålla sig uppe i taket.
                      Sedan kom han närmre och gjorde samma sak nästan vid mitt huve, jag föste tillbaka han å sa nu stannar du där uppe.
                      Sedan kom han inte ner någe mer, är fullkomligt säker på han fnissa när han gjorde detta.

                      /eva

                      Kommentar

                      • Guest

                        #41
                        Ursprungligen postat av EvaLeva
                        En så där husspindel har jag i mitt sovrum, vi har gjort dealen om han stannar där uppe å sköter myggorna så har vi inga problem
                        /eva
                        Ha ha, nice!
                        Har med en deal med mina spindlar..
                        Fast är ganska säker på att det är för att de är så rädda för mig som det funkar.
                        Jag brukar knacka lite lätt i vägg eller golv när de kommer för nära min säng, för där vill jag inte ha dom. Då vänder de direkt. De anpassar sig sen till att hålla detta avstånd, för då slipper de vibrationerna som jag vet de reagerar starkt på.
                        Kommer här gäster så syns nästan aldrig spindlarna till, då de ger i från sig andra vibrationer i golvet när de går, vibrationer som inte är säkra för spindlarna.
                        Kommer jag gåendes så kan jag få hoppa över dom, de är helt orädda för mig.
                        Tramsigt tycker ni, men för mig handlar det om respekt. Sen är jag kanske för mycket djurvän med, men så länge de inte gör mig något, utan tvärtom, så begriper inte jag varför de inte kan få dela lite av mitt utrymme och få bo ombonat!

                        P.S Alla mina spindlar är i storlek 3-8cm!

                        Kommentar

                        • virrevirre
                          • September 2007
                          • 9

                          #42
                          Ursprungligen postat av Anettejt
                          Ha ha, nice!
                          Har med en deal med mina spindlar..
                          Fast är ganska säker på att det är för att de är så rädda för mig som det funkar.
                          Jag brukar knacka lite lätt i vägg eller golv när de kommer för nära min säng, för där vill jag inte ha dom. Då vänder de direkt. De anpassar sig sen till att hålla detta avstånd, för då slipper de vibrationerna som jag vet de reagerar starkt på.
                          Kommer här gäster så syns nästan aldrig spindlarna till, då de ger i från sig andra vibrationer i golvet när de går, vibrationer som inte är säkra för spindlarna.
                          Kommer jag gåendes så kan jag få hoppa över dom, de är helt orädda för mig.
                          Tramsigt tycker ni, men för mig handlar det om respekt. Sen är jag kanske för mycket djurvän med, men så länge de inte gör mig något, utan tvärtom, så begriper inte jag varför de inte kan få dela lite av mitt utrymme och få bo ombonat!

                          P.S Alla mina spindlar är i storlek 3-8cm!
                          Önskar att jag kunde ha en deal med mina äckliga spindlar, men de verkar helt ointresserade av att lyda mina regler, därför får de en stooor dusch radar när de inte gör jag som jag säger...
                          Och JAAA ni kan kalla mig djurplågare! Jag är totalt livrädd för de äckliga sakerna! Och jag VET att jag är taskig mot de "stackars" spindlarna, men det struntar jag i, jag vill faktiskt inte veta av dom!

                          Och förresten; vart tar alla spindlar vägen på vintern? På sommaren finns de ju både inne och ute, men på vintern ser jag som sällan inomhus faktiskt...??
                          Snälla säg att de går i ide, så jag kan få lugn och ro!?!?

                          Kommentar

                          • wlappis
                            • December 2006
                            • 200

                            #43
                            I somras såg jag ett gäng ungar på stranden som slog med påkar på något,jag blev nyfiken och gick fram och fann att dom stod och slog på en spindel .Den var garanterat 7cm matt svart med blanka prickar på ryggen.
                            Trodde det var någon som släppt ut en Tarantella . Jag lyckedes inte rädda den men fick som svar på beskrivningen att det var en Vattenspindel.

                            Kommentar

                            • AllaFiskar
                              • September 2007
                              • 294

                              #44
                              Haha

                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              Jo du har säkert massor bakom ditt kylskåp, stora feta honor!
                              Givetvis bits de är är extremt giftiga, det är ju svenska spindlar...
                              Vad jag har hört kryper de fram på natten o biter alla som haft ihjäl deras syskon.

                              Vad taskigt! Men kul!!! Inte kan man bli så upprörd över de stackars krypen! De gör ju ingen skada, tvärtom. De enda jag har svårt för är fästingar, mn det beror mest på att jag plockat "miljontals" i år från min son, mina katter och mig själv

                              Kommentar

                              • AllaFiskar
                                • September 2007
                                • 294

                                #45
                                Usch

                                Ursprungligen postat av wlappis
                                I somras såg jag ett gäng ungar på stranden som slog med påkar på något,jag blev nyfiken och gick fram och fann att dom stod och slog på en spindel .Den var garanterat 7cm matt svart med blanka prickar på ryggen.
                                Trodde det var någon som släppt ut en Tarantella . Jag lyckedes inte rädda den men fick som svar på beskrivningen att det var en Vattenspindel.

                                Att föräldrar inte kan lära sina ungar att veta hut och respektera annat levande! Jag bände upp fingrarna på en unge vid vår badplats i somras då det gått upp för mig att den klump han slängde uppför ruschkanan och lät rulla ned, om och om igen, var en levande groda.
                                Den verkade inte vara skadad, så jag släppte den på en plast ungen inte såg. Han skrek som en spädgris, men när jag gick till hans föräldrar för att förklara vad som skett sa de att de inte brydde sig, varken om sonen eller grodan, tydligen. Trevligt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...