Ny familjemedlem..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #31
    Ursprungligen postat av Ouscazz
    Mm.. har levt med Rush sedan 1974 och Dream Theater sedan ett antal år tillbaka.
    Vet inte hur vi ska göra med vingarna..

    Han ska heta Ozzy.

    Ozzy är ett klockrent namn Det heter även min son hehe
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • myslas
      • February 2008
      • 672

      #32
      Jag kan förstå den där lagen eftersom så många papegojor tycks hamna på blocket och andra säljsidor eftersom folk inte har tid med dem. Kul att det finns så pass seriösa uppfödare som ser till att fåglarna hamnar i bra hem.

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #33
        Dessa fåglar är helt underbara och personliga med för den delen. Och det är riktigt kul att se dessa individer, för dessa har inte plockat av sig sina fjädrar. Tycker man ser väldigt mycket annonser där man försöker sälja sina gojor som börjat eller redan har plockat av sig sina fjädrar. Lycka till med en otroligt vacker ara!
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #34
          Otroligt vacker fågel! Jag har precis börjat om med mitt fågelintresse som legat nere i några år. Den här gången blir det "bara" finkar till en början, jag inser mina begränsningar.
          När jag senare bor lite större kan det nog tänkas flytta in en eller annan parakit. Jag är sugen på rosellor igen. Mina stora favoriter. Har även planer på eventuellt en mindre voljär med katarinaparakiter och kanske splendidparakiter. I lägenhet får man nöja sig med lite mer tystlåtna och lättskötta fjäderfän.
          En ara förblir nog bara en avlägsen dröm för mig. Mäktiga är dom. Fantastiska fåglar! Vilken lycka att ni har möjlighet att ta hand om en! Grattis!
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #35
            Hyacintara? Jo tjena... 100.000-150.000:-/st. ...minst...
            Vet en i Lomma som har 6 par = 12 st...

            Vadå 100- 150 000kr/st?! 0: :0 -.-
            Säljes Cute och inrikes höjas Hyacintara papegojor till salu. säljes. Köp Cute och inrikes höjas Hyacintara papegojor till salu.. Säljes annons.

            Kommentar

            • Ouscazz

              • February 2009
              • 910

              #36
              Ursprungligen postat av Baf2
              Hyacintara? Jo tjena... 100.000-150.000:-/st. ...minst...
              Vet en i Lomma som har 6 par = 12 st...

              Vadå 100- 150 000kr/st?! 0: :0 -.-
              http://www.torggubben.se/annonser/vi...annons_id=1659

              Dooh... läs den där annonsen igen, berätta sen för mig om den är inlagd via ett översättningsprogram eller inte... känns den seriös tycker du?

              Det krävs tillstånd från myndigheter för att överhuvudtaget sälja en Hyacintara.
              Senast redigerad av Ouscazz; 22 February 2010, 08:51. Anledning: Stavfel
              www.diskusforum.se
              www.loricariidae.se

              Kommentar

              • Ouscazz

                • February 2009
                • 910

                #37
                Igår hämtade vi Ozzy hos uppfödaren i Onsala. Allt gick bra, han var lugn och fin hela vägen hem och är inte stressad här hemma.
                Bifogade filer
                www.diskusforum.se
                www.loricariidae.se

                Kommentar

                • Pliina
                  • January 2010
                  • 292

                  #38
                  Oj så fin! Grattis En riktigt präktig herre ser det ut som.

                  Kommentar

                  • Pickles
                    • October 2009
                    • 1155

                    #39
                    Fantastiskt ståtlig fågel. Det måste nästan vara som att komma hem från BB. ; )
                    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                    ~25l vatten

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #40
                      otroligt vacker dräkt!! inte sådär blek och halvplockad som det flesta fåglar man ser. men han är ganska ung också dom kanske har finare dräkter då?
                      Hur länge ska han sitta innan ni börjar tämja honom? för han ska väl känna in sej lite i början?

                      Gud vad vacker den är WOOW
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Ouscazz

                        • February 2009
                        • 910

                        #41
                        Det där med fjäderplocking beror i de allra flesta fall brist av stimulans. Papegojor behöver väldigt mycket stimulans annars hittar de lätt på en massa skit, t.ex. plocka sina egna fjädrar. Inga problem för vår ara eftersom här finns folk hemma nästan dygnet runt.

                        Vi har nog haft tur för uppfödaren berättade att han under sina 25 år som arauppfödare aldrig tidigare har sett en kull med så skarpa färger som de här tre unga herrarna har.

                        Han är tam och vi kelade en stund med honom hos uppfödaren igår. Nu går det inte att ta honom, han får vänja sig vid sin nya miljö och familj. Han äter dock fint ur handen utan att nypas men om man vill röra vid honom tar han tag i handen och nyps till. Inget allvarligt men det måste stävjas.
                        www.diskusforum.se
                        www.loricariidae.se

                        Kommentar

                        • C.Ciklid
                          • February 2005
                          • 12055

                          #42
                          En vän för livet. Åter igen Grattis till en underbart vacker ara!! Ser fram emot bilder framöver på honom.
                          //Camilla
                          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                          Kommentar

                          • Ouscazz

                            • February 2009
                            • 910

                            #43
                            Tack, bilder kommer.

                            Dock kommer jag att lämna in som goldmedlem på Zoopet om några dagar, gillar inte idén att man ska betala för att nyttja ett forum.

                            Så bilderna visar jag i mitt fotoalbum istället.
                            www.diskusforum.se
                            www.loricariidae.se

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              #44
                              Då får man ta och gratulera till den nya Familjemedlemmen
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                #45
                                En liten fråga bara..dem gojjorna på zoo-giganten som är i den gigantiska buren vid utefiskarna vad är det för art?eller är det sådana Aror som du har Mats
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...