Hur många äger en kanin (eller flera)?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zvinto88
    • April 2006
    • 50

    Hur många äger en kanin (eller flera)?

    Ja, precis som topicen lyder - hur många här är det som har kaniner?
    Själv har jag 6st. Glömde säga att ni gärna får lägga in bilder på de oxå.

    Fia, isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning. 9 månader gammal.

    Goman, vit rödögd hermelin fuch. Min första avelshane, 2 år gammal och världens gosegubbe!

    Mimi, svartbrokad dvärgvädur/hermelin. Kan lura en rejält när hon är skendräktig, och tro hon är aggressiv. :P Vilket hon faktiskt inte är..

    Snövit, vit rödögd hermelin fuch. Min avelshona som är något skygg, men snäll. Tösen blir 3 år i maj.

    Zindra, svartvit schecktecknad dvärgvädur/hermelin. Syster till Mimi, och har precis som sin syster ett speciellt temperament. Skillnaden är att Zindra inte är elak, hon är bara lite egen utav sig. Bor tillsammans med Zvinto och trivs med det.

    Zvinto, blå dvärgvädur och min gosegris här på gården. Redan när han flyttade hem till mig visade han hur underbara dvärgvädurar är! Han älskar uppmärksamhet och är inte rädd att visa sin uppskattning.


    Sedan väntar jag kaninungar efter Snövit och Goman i mitten på april. Får hoppas hon är dräktig och inte gick tom.
    Senast redigerad av Zvinto88; 10 April 2006, 05:47.
    http://i13.tinypic.com/2n8ofbk.jpg
    Mimi, Dragon, Zvinto, Iris, Fia, Dicken & Järnsaxa = Mina älskade kaniner
  • Jokis
    • March 2006
    • 17

    #2
    Vi har två dvärgvädurs, Chinchilla färg. Förhoppningsvis blir det tillökning i början av maj. De fick träffas igår, och mysa .
    Det kommer nog bli en till dvv. vitröda ögon snart också.. vi missta våran Snövit nu i feb..hon var en vitrödögd. En kanin som man saknar..

    Kommentar

    • Alis
      • March 2005
      • 56

      #3
      Jag har ett gäng

      Hej
      Jag har Rexar
      Prins Walter Viltgrå Rex hane 1 år
      Pepita Prickelin Dalmatin Rex hona 1 år
      Daisy Holländskfärgad Rex hona 1 år
      Svart Rex hona,född oktober 05,ensam unge kvar efter kull på Pepita o Prinsen

      Och så har vi en vit Hermelin,kastrerad hane,Vanilj heter han...

      Ska hämta en Belgisk jätte hona i slutet av april oxå,antingen järngrå el viltgrå

      Ny kull planerad på Prinsen o Pepita slutet av Maj
      /Anna-L

      Kommentar

      • cerul
        • February 2006
        • 463

        #4
        Vi har en lejonhuvad dvärgkanin som heter Holger
        Färgen tror jag kallas Madagaskar
        Fördelen med att vara klok är att
        man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

        Kommentar

        • Alex90
          • March 2005
          • 141

          #5
          tre

          jag har en blandras,
          och två dvärgvädurer, en viltgrå och en svart.

          Kommentar

          • Lo111o
            • April 2006
            • 3

            #6
            2 st

            Kommentar

            • Christina H
              • January 2006
              • 25

              #7
              Jag har en Dvärglejonhuvud som heter Stampe. Han bor tillsammans med 5 Marsvinshonor.
              Förr mådde folk bättre än de hade det. Idag har vi det bättre än vi mår.

              Kommentar

              • TinaT

                #8
                Jag har en viltgrå dvärgvädurshane, som heter Dewey. Han är en kastrerad inomhuskanin, som är ute och hoppar runt i köket och hallen varje dag. Han har lärt sig att öppna badrumsdörren med tänderna, när den står på glänt, för han vet att han inte får vara där inne. Och så har han lärt sig att man kan hoppa över "spärren" in till vardagsrummet, som är 85 (!) cm hög. -Hurra...

                Kommentar

                • Tinet
                  • April 2006
                  • 93

                  #9
                  Ursprungligen postat av TinaT
                  Och så har han lärt sig att man kan hoppa över "spärren" in till vardagsrummet, som är 85 (!) cm hög. -Hurra...
                  Låter lite som hoppkaninsmaterial där

                  Jag har en utekanin som är skitsöt. Hon är jätteglad att våren är här så att hon kan få beta av gräs och maskrosknoppar utomhus!

                  P.s svara gärna i min diskussion: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=88040
                  Behöver råd om kaninens hälsa.

                  Kommentar

                  • Jokis
                    • March 2006
                    • 17

                    #10
                    Idag vart de två till kaniner

                    Hej igen

                    Idag hämta vi våran "nya" vit rödögda dvärvädurs hona. En riktig sötsak, Maräng. Sedan fick även en svart dvärvädurs hane också följa med hem, en riktig lite Sotis. Så nu har vi fyra. De två andra är chinchilla färgad dvärgvädur, Veronica och Stampe heter de. Förhoppningsvis får vi kaninungar om ca 2 veckor. Det blir chinchilla färgade.

                    Kommer att ställa ut Maräng och Stampe i Bergby i maj. Vi får väl se hur det går.

                    Kommentar

                    • Ginny Nessy
                      • April 2006
                      • 34

                      #11
                      Många...

                      Jag har för tillfället sammanlagt 9 st kaniner.

                      2 gotlandskaniner, 4 år gamla systrar som bor tillsammans.

                      Sen har jag en 3-årig, viltgrå dvärgvädurshona.

                      och 1 svart angorakanin, 2 år tror jag han är... kanske 1 år. Världens gosigaste.

                      Skulle egentligen inte haft fler... men så hände det "en liten olycka" mellan angoran och dvärgväduren... det blev 5 st korsningar, 4 honor och en hane som nu bor ihop, (4 svarta & 1 viltgul), hanen är kastrerad. De ett år gamla om ett par månader eller så.

                      alla är utekaniner, och får komma ut ibland, så gräsmattan är mer eller mindre förstörd...

                      Kommentar

                      • Ginny Nessy
                        • April 2006
                        • 34

                        #12
                        bilder

                        hann inte länka till bilder förut.. men här kommer de, jag tror att det ska gå bra att se dem:







                        Kommentar

                        • Zvinto88
                          • April 2006
                          • 50

                          #13

                          Kan inte se bilderna.
                          http://i13.tinypic.com/2n8ofbk.jpg
                          Mimi, Dragon, Zvinto, Iris, Fia, Dicken & Järnsaxa = Mina älskade kaniner

                          Kommentar

                          Arbetssätt...