Ökenråttor projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • solis
    svarade
    Jag är rädd för att fallet är så, det visar sig väll ganska snart, får kanske dela av buren så dom får vara skilda eller något, annars har jag nog överfullt snart för jag tror den tredje är en hona med, vill inte heller sälja dom som mat och att hitta hem till ett gäng är nog inte så lätt.

    Lämna en kommentar:


  • Dexter
    svarade
    Tycker också att den nedre ser ut som våra Gerbilkillar, Muffins och Bulle, såg ut...

    Lämna en kommentar:


  • Rockdoll
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Där är några cm spån men dom flyttar allt till en ände av buren, där emot så har dom fyllt sitt hus nästan hela vägen upp med papper och spån
    [ATTACH]38788[/ATTACH]
    [ATTACH]38789[/ATTACH]
    Är detta en hane och hona den ena se svullnare ut än den andra, vet att man skulle kolla avståndet på något sätt men det var lite svårt när det var svullet har ju ingen erfarenhet av detta som sagt.
    Jag har aldrig haft gerbiler själv, så jag kan absolut inte påstå att jag är säker på någonting, men jag tycker nog att det ser ut som en hona på övre bilden och en hane på den undre.

    Kolla på denna länken och se vad du tycker: http://www.gerbils.co.uk/gerbils/gender.htm

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Där är några cm spån men dom flyttar allt till en ände av buren, där emot så har dom fyllt sitt hus nästan hela vägen upp med papper och spån
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170053.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,3 KB
ID: 2128539
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170074.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,6 KB
ID: 2128540
    Är detta en hane och hona den ena se svullnare ut än den andra, vet att man skulle kolla avståndet på något sätt men det var lite svårt när det var svullet har ju ingen erfarenhet av detta som sagt.

    Lämna en kommentar:


  • Inka
    svarade
    Oj vilka fina gerbiler!
    Jag har också blivit sugen men har så jädrans många djur här hemma ändå. Jag ser inte hur djupt med spån ni har till era men de vill ju gärna ha rejält djupt så de kan gräva ordentligt.
    PÅ jobbet kör vi med http://www.ferplast.com/scheda_prodo...2/frm_pagina=1 Å så fyller hyfsat högt med spån. Sen får de en rejäl hötuss minst två gånger i veckan.
    Jag sneglar lite då och då på mitt 180 literskar och tänker mig gerbiler i det... fast de gnager ju som attan och jag kan tänka mig hur fogarna skulle se ut efter ett tag. Det är ju inte så smidigt om jag vill starta upp de sen igen.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Är lite rädd för det, tack för tipset ska kolla upp detta inom snart framtid men även om så är fallet (att det är båda könen)så vet jag inte hur jag ska lösa det vill ju inte göra av med någon av dom.
    Men bli kanske tvungen.

    Lämna en kommentar:


  • Whizzer
    svarade
    Om de inte är alldeles för unga (typ bebisar) då kan du vända upp o ner på dom o kolla vilket kön det är.
    Avståndet mellan kön och analöppningen är längre hos hanarna än hos honorna.
    Senast redigerad av Whizzer; 30 October 2010, 19:31.

    Lämna en kommentar:


  • Dexter
    svarade
    Vi hade ju två Ökenråttor ifrån början, brorsan till "Muffins" som dog igår blev 2,5 år. De lever ju oftast bara 2-3 år så vi får vara glada att Muffins levde så länge som han gjorde.

    Ojdå, hoppas att de ni har är av samma kön. Det kan ju bli lite väl många råttor inom kort annars.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Nä så trist,var det bara den ni hade med?

    Jag är rädd för att vi har en hane bland våra det var en som var här idag som sade det får se om han har rättvi vill ju inte ha fler.

    Lämna en kommentar:


  • Dexter
    svarade
    Vilken kul idé med vedträet. Ska kommas ihåg om vi skaffar nya Ökenråttor någon gång. Storkillens gamla 3,5-åriga Gerbilkille lämnade oss för råtthimlen igår. Buhu, inte kul när husdjur blir gamla och dör, speciellt inte när de är barnens...

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Lite nya bilder på våra gerbiler
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170009.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,9 KB
ID: 2128461Busan och lillen busan försöker hitta något gott
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170010.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,4 KB
ID: 2128462
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170011.jpg
Visningar: 1
Storlek: 122,5 KB
ID: 2128463vi tog ett vedträ och borrade hål igenom och lite hål åt sidorna mycket populär blev den.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,9 KB
ID: 2128464Rödöga
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170016.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,9 KB
ID: 2128465Rödöga

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Så här ser buren ut just nu. Måns håller på med dom hela tiden så snart är dom rejält handtama
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1160945.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,9 KB
ID: 2128299

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1160889.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,3 KB
ID: 2128281Lillen blev namnet tillslut
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1160888.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,7 KB
ID: 2128280Måns med sin Lillen
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1160871.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,6 KB
ID: 2128279Sessan får spana in på nära håll, välldigt frustrerande

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Visst är dom söta, bollen verkar som dom tyckte var rolig, köpte däremot 2 bollar så två kunnde springa rundor.
    Tyckte inte R att Max stirrade läskigt på honom igårmen jag ska pussa honom från han ändå.
    Tyvärr blev inte kortet bra, batteriet tog slut i kameran så jag hann inte få något bra kort, ska ta ett nytt senare när batteriet är laddat

    Kör försiktigt bara.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1160870.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,0 KB
ID: 2128259

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...