Ökenråttor projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Dexter
    svarade
    Skönt att det fungerar. (Fast det är nog säkrast att hålla dem på avstånd från tjejerna så att de inte börjar bråka igen.) Hur går det, några tecken på bebisar ännu? (Vet inte hur lång tid det gått.)

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Inatt har dom sovit ihop och allt ser bra ut.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Tror du verkligen det behövs dom har inte bråkat en gång sen jag flyttade ihop dom och nu när jag skulle kolla för säkerhets skull så låg dom och sov tillsammans i samma hus (så jag råkade väcka dom) och där finns 2 hus och två bilar att sova i men dom ligger ihop.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    håll ett öga på de och låt de INTE sova tillsammans över natten.
    Håller tummarna

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    För en stund sen så satte vi ihop råttsabo och busen och där är inget bråk alls. jätteskönt, får hoppas att det håller sig så med.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Det är precis som att flytta till något annat men är bara i grannhuset.
    Hahahaha =)

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det är precis som att flytta till något annat men är bara i grannhuset.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Visst är det en porche, vi bytte plats på råttsabo och busen idag. dom verkar tycka det var jättekul för dom sprang rundor och undersökte jättelänge, får byta plats imorgon igen.
    Har även öppnat den stora buren så att flickorna får utnyttja hela och dom verkade tycka det var jättekul med.
    Hihihi, vem skulle inte det

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Visst är det en porche, vi bytte plats på råttsabo och busen idag. dom verkar tycka det var jättekul för dom sprang rundor och undersökte jättelänge, får byta plats imorgon igen.
    Har även öppnat den stora buren så att flickorna får utnyttja hela och dom verkade tycka det var jättekul med.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    HAHAAHAH =) så söt!!! Roligt att de uppskattar sin bil, En Porche, inte sant

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Bra tänkt ska kolla upp det, här är nya kort på busen som kör bil, alla har fått varsin.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170274.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,9 KB
ID: 2128873
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170275.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,6 KB
ID: 2128874
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1170276.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,9 KB
ID: 2128875

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Undrar om någon vet hur jag kan göra i tjejernas bur sålänge kan jag ha hela buren öppen så att tjejerna kan vara i hela och sen när pojkarna ska tillbaks dit(om jag nu får dom som vänner)så delar jag av buren och rengör pojkarnas sida grundligt innan jag sätter i dom där.
    Eller är det bättre att låta pojkarnas sida vara orörd tills dom ska dit så att det inte luktar för mycket tjej(luktar självklart tjej från andra sidan ändå)
    Oohj! det var en svår fråga, mkt mkt svår fråga, har du hittat en gerbilforum ? Du kanske kan ställa den frågan där....

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Processen är ju på sätt och vis igång dom är ju i akvariumet redan och är grannar och där är bara pojkdofter där i så nu har dom sina lukter där i.
    Jag hoppas på det bästa.

    Undrar om någon vet hur jag kan göra i tjejernas bur sålänge kan jag ha hela buren öppen så att tjejerna kan vara i hela och sen när pojkarna ska tillbaks dit(om jag nu får dom som vänner)så delar jag av buren och rengör pojkarnas sida grundligt innan jag sätter i dom där.
    Eller är det bättre att låta pojkarnas sida vara orörd tills dom ska dit så att det inte luktar för mycket tjej(luktar självklart tjej från andra sidan ändå)

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    det kan vara något =) bra för pojkarna tror inte du behöver stressa dig igenom processen, ju längre avväjning kanske desto bättre?

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Har faktiskt inte haft tid att vänja över dom men här är inget kiv ivarjefall.

    Varför måste jag omplacera dom?

    Vi trivs bra med att ha dom här och om vi lämnar bort dom vet vi ju inte hur dom får det ändå, kanske sämre kanske bättre.

    Men om man snubblar över ett bra förslag och vet att dom får det riktigt bra så är det en annan sak.

    Men först ska jag prova och se hur det går när där inte är några tjejdofter och att dom får bytta bonad varje dag i nån eller några veckor.

    vill bara få det fint i buren så dom kan trivas på båda sidorna.

    Har lite för många bollar i luften just nu och behöver lite mer ro för att kunna ge mig in 100% på detta.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...