Ökenråttor projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• solis
    svarade
    Nu har dom kommit hem det blev tre för jag ville ju också ha en, dom sprang runt och kollade en stund och sen gick dom in i huset och lade sig efter ett tag så öppnade jag huset och fick försiktigt ut dom så dom hittade maten och oj vad dom mummsade på det, sandlådan verkar vara favorit

Provade ge dom lite äpple men dom har inte villat smaka på dom bara luktat

Den vita är Linos och heter Vita röda öga.

Den bruna är Måns men han har inte kommit på något namn, har ni några förslag(alla ska vara honor).

Den vita med ljusbruna fläckar är min och jag vill gärna har lite namnförslag med

Klicka på bilden för större version

Namn: P1160836.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,7 KB
ID: 2128133

Namn: P1160834.jpg
Storlek: 90,3 KB
ID: 2128132

Namn: P1160831.jpg
Storlek: 96,0 KB
ID: 2128131

Namn: P1160829.jpg
Storlek: 89,4 KB
ID: 2128130

Namn: P1160828.jpg
Storlek: 111,0 KB
ID: 2128129

Namn: P1160824.jpg
Storlek: 58,2 KB
ID: 2128128

Lämna en kommentar:

• Oscar Martinsson
    svarade
    Grattis Ja skulle också vilja ha ökenrottor men jag får inte köpa nån
    men grattis i alla fall!!!

Lämna en kommentar:

• solis
    svarade
    Det ska jag om några timmar är dom härjohooooo

Lämna en kommentar:

• Whizzer
    svarade
    Åh va roligt o spännande! Hoppas det blir ett par flickor med fina färger
    Glöm inte lägga upp bilder o rapport här sen!

Lämna en kommentar:

• solis
    svarade
    Ursprungligen postat av Majki01
    En månad då ska det inte vara några problem

Jag vet själv hur det är mycket roligare för barnen när dom är med själv. Sist ville min son ha sina skor i akvariet men ICKE och då blidde det ett satans liv. Va borta 10 minuter kom hem och oj då stod det 2 pumpa skor på botten av akvariet haha
    Ja nog kommer det bli överraskningar i buren, kanske ska jag skaffa hänglås till den för presis sånt skulle mina barn få för sig att göra

Lämna en kommentar:

• solis
    svarade
    Har pratat med hon i halmstad nu och på söndag hämtar vi 2 stycken ökenrått honor, ska bli jättespännande.

Ska bli spännande att se vad dom hittar på för rackartyg. ni har gett många tips och råd på vad jag kan pula med villket jag är tacksam för.

Lämna en kommentar:

• admin
    svarade
    Å va skoj. Har haft två gerbiler under ett par år. Riktigt trevliga. Köpte en gallerbur så de fick en stor lekhage. Otroligt snälla och roliga husdjur.

Tuggar kartong som bara den!

Lämna en kommentar:

• Bygert
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Då borde nog i så fall hamster höra till undantagen

Sedan kan jag nog tycka att kaniner kan man hålla "ensamma" - förutsatt förstås att de inte lämnas ensamma för mycket på dagarna. Men nu är ju inte jag lagen så.....

Men oavsett vilket - nu var det ju inte om detta som tråden skulle handla om utan den halkade in på den tråden pga mitt missförstånd.
    Guldhamstrar är undantagna. När det gäller kaniner så står det att de "bör" hållas i par eller grupp och i det fallet bör bör tolkas som bör och inte som nästan skall. Vuxna kanininhanar kan nästan aldrig hållas ihop och har man dem ihop med honor så blir det ju lätt så att de förökar sig om - ja just det - kaniner.

Lämna en kommentar:

• Whizzer
    svarade
    Det där om tidningspapper är väl trycksvärtan som man är rädd för. De kommer att tugga ner tidningspappret i småmolekyler, o får säkerligen i sej en del bläck (?) då.

Det finns ju "papperspellets" eller liknande, ha det som underst o sen spån ovanpå?

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Bygert
    Det är inte bara möjligt att hålla "gerbiler" parvis eller fler, det är till och med påbjudet. Gnagare skall - med vissa undantag - inte hållas ensamma om man vill följa reglerna.
    Då borde nog i så fall hamster höra till undantagen

Sedan kan jag nog tycka att kaniner kan man hålla "ensamma" - förutsatt förstås att de inte lämnas ensamma för mycket på dagarna. Men nu är ju inte jag lagen så.....

Men oavsett vilket - nu var det ju inte om detta som tråden skulle handla om utan den halkade in på den tråden pga mitt missförstånd.

Lämna en kommentar:

• Grothras
    svarade
    Jag hade en gång 2 gerbiler. 2 bröder var det. Mycket trevliga saker. De fick aldrig något eget hus utan det fick de bygga själva efter varje städning mycket kul att se dem sammarbeta och bygga upp sin nya sovplats efter städningarna. Vi hade ett ganska tjockt lager med tidningspapper, sen en del strö, sand i en skål, vattenskål som var upp på någon avsats, matskål och hö. Kunde även lägga i lite hushållspapper fr dem att ha där de byggde bo så att det blev lite mjukare. Vi hade ett 6kantigt 160l kar som bur till dem. Ställde i en stubbe och en gren som gik upp till stubben som de hade att klättra på. Brorsan gjorde även någon klätterställning till dem i skolan med en hängbro som dock blev söndertuggad tillslut. Man kan göra väldigt mycket med dem och de är ju trots allt råttor och anpassar sig väldigt bra till rådande miljö

Lämna en kommentar:

• Bygert
    svarade
    Det är inte bara möjligt att hålla "gerbiler" parvis eller fler, det är till och med påbjudet. Gnagare skall - med vissa undantag - inte hållas ensamma om man vill följa reglerna.

Det är ibland möjligt att hålla gnagare av olika arter tillsammans men det finns en risk för oförutsägbara komplikationer. Jag avråder helt klart, det finns ingen anledning till såna experiment.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Majki01
    Kolla vad jag svarade på Hon undrade om hon kunde ha dom tillsammans med hamstar. Och då svarar jag ökenråttor ska du ha ensama
    Då syftar jag på sortvis.
    Ok - nej de skall inte blandas med andra arter. Det har du helt rätt i.

Lämna en kommentar:

• Majki01
    svarade
    En månad då ska det inte vara några problem

Jag vet själv hur det är mycket roligare för barnen när dom är med själv. Sist ville min son ha sina skor i akvariet men ICKE och då blidde det ett satans liv. Va borta 10 minuter kom hem och oj då stod det 2 pumpa skor på botten av akvariet haha

Lämna en kommentar:

• Majki01
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nja, nu var det länge sedan som jag hade ökenråttor men visst gick det bra att hålla dom parvis ihop.

Hittade följande text om detta

Kolla vad jag svarade på Hon undrade om hon kunde ha dom tillsammans med hamstar. Och då svarar jag ökenråttor ska du ha ensama
    Då syftar jag på sortvis.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...