Kom nyss hem från en tredagarsresa och upptäckte att min stackars katt har en öm bula på svansen. Han har alltid haft en bula där, för han klämde svansen i en dörr när han var liten, men nu är den större och han verkar ha ont av den. Känns som att det är lite sent att försöka få tag på en veterinär nu, och jag blir så ledsen av det här. Han verkar vara en riktig oturskatt. Tror inte att han har varit i slagsmål, för han är en väldigt from katt, och han är dessutom kastrerad så han är inte särskilt intresserad av flickor (förutom mig, då
). Någon som vet vad som kan ha hänt? Tänker mest på om han kanske han ha fått nåon infektion eller något, för han hade en i tassen för ett tag sedan och då var han också pipig (han är annars en extremt snäll katt), och han kan till och med försöka riva en om man rör hans bula. Jag vill inte att han ska ha ont.
Kan han ha fått en infektion av en så gammal skada? (Han klämde svansen för ca 1,5 år sedan.)
Då han fick infektionen i tassen skrev veterinären ut antibiotika, som jag har kvar av. Vågar man ge honom det? Vet ju att han först bör bli undersökt av en riktig veterinär, men det går som sagt inte att få tag på någon sådan nu.

Då han fick infektionen i tassen skrev veterinären ut antibiotika, som jag har kvar av. Vågar man ge honom det? Vet ju att han först bör bli undersökt av en riktig veterinär, men det går som sagt inte att få tag på någon sådan nu.
Kommentar