Hur gammal blir en katt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna7607
    • November 2005
    • 1440

    #16
    Min gammla oscar som jag hade förut, han blev bortjagad från tomten, katter har ett område dom är på och hamnar dom utanför så kan dom ha svårt att hitta hem igen, jag gick runt i villa området och letade, ropade och grät floder, frågade grannar och satte upp lappar, han hade hört mig och flyttat sig hemmåt, men sen gick han åt fel håll, några dagar senare gick jag över stora vägen och fråga, då hade anders som bodde där haft en svartvit katt i sitt garage, jag ropade som en galning, men ingen kisse kom.... Jag lämnade mitt nr och gissa vem som ringde dagen efter tidigt på morgonen, jo anders för oscar satt återigen i garaget, så han hade hört mig och gått dit igen, jag va där sent på kvällen. Då hade han varit borta 8 dagar, så jag for ut och mötte anders som kom med min smutsiga gammla kisse =), Jag köpte en stor fin blomma som tack, han hade ju kunnat strunta i mig och katten, så gör som jag, ta en större sväng, ropa och prata med alla du ser så ska du se att hon hittar hem igen . Ett tips är att ställa ut kattlådan deras doft når flera km och blir ett bra rikt märke, jag hade precis bytt hela lådan så de va ingen doft i den.
    lev livet medans de är värt att levas

    Kommentar

    • jaffehuff
      • October 2005
      • 541

      #17
      Ursprungligen postat av anna7607
      Dom brukar komma hem, våran majja hoppa från balkongen, resultatet blev 3 bebisar, sen dess ville hon bara ut =). Lämnade henne och bebis ( röd dotter ) till min bror när vi fick order från läkaren att lämna bort dom eftersom rasmus blivit allergisk... Och nu i fredags fick jag hem dom igen, bror är oxå allergisk, så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till...vill ju inte ta bort dom...men jag kan inte ha dom kvar...
      Innan du gör något dumt, om du absolut inte kan ha kvar katterna:
      Hör med alla du känner, och några till! Alltid (nästan...) finns det nån som kan ta vara på en katt!
      Min mamma fick sin katt på just det sättet, hennes vänns son kunde inte ha kvar sin katt eftersom hans nyblivna sambo var allergisk. Idag är alla glada...
      Vad jag vill ha sagt är bara att djungeltelegrafen kan vara ett mkt effektivt sätt att få ut en sån sak! Lycka till!

      Kommentar

      • anna7607
        • November 2005
        • 1440

        #18
        "Innan du gör något dumt, om du absolut inte kan ha kvar katterna:
        Hör med alla du känner, och några till! Alltid (nästan...) finns det nån som kan ta vara på en katt!
        Min mamma fick sin katt på just det sättet, hennes vänns son kunde inte ha kvar sin katt eftersom hans nyblivna sambo var allergisk. Idag är alla glada...
        Vad jag vill ha sagt är bara att djungeltelegrafen kan vara ett mkt effektivt sätt att få ut en sån sak! Lycka till! "




        ÅHHHH skulle aldrig falla mig in, grät blod häromdagen när en som tog en kullsyster till bebis tala om ett hon avlivat henne, jag grät och va alldeles hysterisk... 4 månader e dom bara...hon sa att de va pga allergi och nu ska hon ha kvar sin andra katt...hon är TOTALT struken ur min bekanskapskrets!!!!! Hon försökte inte ens hitta någon som kunde ta henne... Gud, jag blir jätte arg och ledsen igen bara jag tänker på de .

        Jag letar hus som lösning på katterna, så dom kan vara ute och inne, vi bor i ett litet hyresområde nu, en våning upp och våran hyresvärd vill inte ha utekatter, och de förstår jag, skulle inte vilja ta risken att min missar bajsar i barnens sandlåda på gården
        lev livet medans de är värt att levas

        Kommentar

        • jaffehuff
          • October 2005
          • 541

          #19
          Bra! Tänkte bara....du vet, så länge det finns hopp finns det liv!

          Lycka till m era missar!

          Kommentar

          • anna7607
            • November 2005
            • 1440

            #20
            ohja, de gör de. Bror hitta en som ville ta dom båda, men försiktig som jag är tordes jag inte lämna dom dit...har ju lite dålig erfarenhet nu... Och han känner knappt människan, så de tordes jag inte, vet ju inte vad hon gör, om hon tröttnar å så, dom ska ju få finnas i 15år till =). Jag fortsätter så länge å dammsuga 3 ggr om dagen och våttorka överallt minst en gång om dagen... När barnen inte e hemma får deras rum va stängt...men jag vet ju vad läkaren sagt så jag MÅSTE hitta någon eller ett hus =)
            lev livet medans de är värt att levas

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              #21
              Nu har jag hittat henne!!!!!!
              Jag ropade på gården när jag kom hem från arbetet och viss komm hon rulltandes med sin lilla hängmage svassande från sida till sida! Åh vad glad hon blev för att se mig. Hon kurrade som värsta motorsågen då jag lyfte in henne!

              Nu är jag lycklig!

              Tack alla för era stöttande ord!
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • Birgitta W
                • October 2005
                • 2764

                #22
                Ursprungligen postat av Marie J
                Nu har jag hittat henne!!!!!!
                Jag ropade på gården när jag kom hem från arbetet och viss komm hon rulltandes med sin lilla hängmage svassande från sida till sida! Åh vad glad hon blev för att se mig. Hon kurrade som värsta motorsågen då jag lyfte in henne!

                Nu är jag lycklig!

                Tack alla för era stöttande ord!

                Nej, vad glad jag blir. Har verkligen levt mig in i hur du känner det! Ge henne en puss och kram från mig (fast hon är väl redan alldeles blöt av dina pussar...).
                Jag kunde inte sova så jag satte mig vid datorn. Första gången jag är ute på nätet vid den här tidpunkten, men det lönar sig tydligen!!!
                Nu sover jag nog bättre...
                Kram på dig också!
                Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                Min zoon :
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  #23
                  Jag ska ge henne pussar och kramar från dig med.

                  Jag har också legat vaken inatt och nu har jag gett upp hoppet på att sova.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    #24
                    Åh vad skönt att hon kom till rätta!
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

                      #25
                      Jag hade faktist börjat tappa hoppet och ropade mest efter henne i måfå och hade inte alls räknat med att hon skulle komma springande till mig.

                      En tung sten har lyfts från mitt hjärta!
                      /Marie.

                      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                      Kommentar

                      • Ohlsson
                        • April 2005
                        • 176

                        #26
                        Skönt å köra att kissen kommit hem igen! Kan man misstänka att kissen kommer bli lite bortskämd med makrill å andra lyxigheter?

                        Klia kissen bakom örat från mig!
                        /Åsa
                        "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

                        Besök gärna min zoon...

                        Kommentar

                        • Marie J
                          • January 2004
                          • 10616

                          #27
                          Räker, tonfisk, ost och ostbågar får det bli, för det älskar hon.

                          Jag ska klia min lilla goa Tanja bakom örat från dig.
                          /Marie.

                          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                          Kommentar

                          • anna7607
                            • November 2005
                            • 1440

                            #28
                            åh gud va skönt att hon kom, vet hur de känns när dom villar bort sig, och hur j-kla glad man blir när dom kommer igen =)
                            lev livet medans de är värt att levas

                            Kommentar

                            • Marie J
                              • January 2004
                              • 10616

                              #29
                              Just nu kan jag inte låta bli att bara ha henne hos mig och gosa. Hon älskar att gosa. Vanligtvis så orkar jag inte gosa så länge som hon vill, men nu vill jag snart mer än hon
                              /Marie.

                              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                              Kommentar

                              • jonisg
                                • April 2005
                                • 172

                                #30
                                Personlign tycker jag katter är rätt kassa. Katten ligger ju bara. En hund följer efter vart du än går.
                                -:KUNGEN:-

                                Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

                                Zooline 50 L, Tomt....

                                Zooline 100 L, Blandade små ciklider.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...